Hej!, Här finns ju en tråd om bästa rörliga räntan - men då jag går i tankar om att räntesäkra en större del av lånet långsiktigt (huset klart om 6 mån) - undrar jag vilka är de bästa bud som erhållits för 5 till 10 åriga bindningstider.
Har själv blivit erbjuden: 5år till 4.39%, och 8år till 4.68% i Nordea.
 
Hej,,

Blev erbjuden 4.34 för femårig bunden och 4.53 för åttaårig bunden igår av Nordea, fick även känslan att det skulle gå och kapa lite mer.

Mvh

Milton
 
Helt otroligt! Jag har försökt att pressa fram en lite bättre ränta hos just Nordea ett tag nu. Min kontaktperson meddelar bara att det är omöjligt. Undrar hur de jobbar när det uppenbarligen går att få någon tiondel till. Vad tjänar respektive banktjänsteman på att inte ge den bästa räntan? Har de provision, eller är det så att de måste gå till sin chef för att få lov att sänka ytterligare? - och detta är för jobbigt!

Vi bygger förövrigt med Myresjö som samarbetar med Nordea (ger automatiskt 0.3%).
Nordea-kontaktpersonen hävdar att, för dem att ge en bättre rabatt vore att frångå sammarbetsavtalet??! - tror ju knappast att Myresjö skulle ha något emot att Nordea gav en ännu bättre rabatt....
 
4.37 % fick vi i förra veckan hos handelsbanken för ett 5-årigt lån.

Det går säkert att få aningens bättre ränta om man lägger manken till, men vi accepterade budet och räntesäkrade en del av lånet tills efter nyår. Kör resten rörligt.
 
Hej,,

När du räntesäkrade delar av ditt lån fick du då betala en högre ränta för den delen?

Mvh/milton
 
Milton skrev:
Hej,,

När du räntesäkrade delar av ditt lån fick du då betala en högre ränta för den delen?

Mvh/milton
Ja, det fick vi. 0.11 % för en femåring. Detta för att räntesäkra den delen av lånet en bit in på nästa år.

Om detta är en bra affär eller inte får framtiden utvisa. Men jag blir inte förvånad om riksbankens reporänta är 1 %-enhet högre vid nyår gentemot idag. och då lär den femåriga räntan ha stigit mer än 0.11 %.. Vi får se.
 
Vet inte om jag förstår helt? betyder det att du fick 4.37+0.11 dvs 4.48? Eller är de 0.11 inräknade i 4.37?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.