Om du fick välja en verktygs-maskin att köpa eller ha kvar av de du har. Vad skulle du välja då? Motivera gärna...
 
Totte_S
OM skruvdragaren går sönder springer jag och köper en ny med en gång. Används om inte dagligen så ett par ggr/vecka, trots att vi inte är mitt inne i något större projekt. Det jag saknat och dreglat över är en bra kap/gersåg. Står överst på verktygslistan, Har lånat grannens gula vid behov, och det svider varje gång man måste bära tillbaka den ;D
Får se om det blir en gul eller en blå ;)
 
Skruvdragare
Gersåg
Bänkcirkel
Bänkfräs
 
Man klarar sig inte utan SKRUVDRAGAREN, men STICKSÅGEN är ofta en ovärderlig kompis.

Får jag bara köpa EN maskin blir det dock min kap/gersåg för den är BÄST.......
 
håller man på me gamla hus så är tigersågen ens bästa vän
 
hammare, kofot och motorsåg... då klarar man allt!
 
helt klart tigersågen.. finns det någon roligare maskin? Jag gillar att riva :)
 
Hammare,TUMstock,kniv,tång,såg,skruvmejsel...
I maskinväg min skruvdragare
 
tumstocken.... den går inte att leva utan..
 
Lätt, Gerber Multitool alternativt Lädermannen...
 
En DeWalt Kap/girsåg modell DW 708 sitter högst uppe på önskelistan :D härlig maskin som man klara det mesta "sågande" med när man renoverar...
Av det jag har är nog tigersågen den bästa skärskilt vid rivningsfasen ;D Bra då man inte behöver tänka på om det finns ngn spik i trä eller inte... alternativet är min Victorinox, ett av de bästa köp jag gjort ;)
 
Jag använder sticksågen, cirkelsågen och skruvdragaren ofta och har lagt största krutet där. På sticksåg och cirkelsåg är det så enormt mycket värt att ha bra prylar om man ska göra precitionsarbeten. På skruvdragare tycker jag de dyrare blir mer ekonomiska om man ska jobba mycket med den (eftersom de oftast håller så mycket bättre). Dessutom är de lättare att jobba med.
 
Min stickis brann i veckan :(
Jag upptäckte snabbt att jag saknar den.

Men frågan är om inte kap- och gersågen går varmast.
Eller möjligen skruvdragaren.
Eller kanske cirkelsågen.

Någon av dessa fyra i alla fall!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.