NU verkar det som att Mounaco fått iväg mitt paket. Av någon anledning jag inte förstår verkar det som att det tagit 1,5 vecka för dom att få paketet till sig och nu packar dom om och skickar till mig.

Nu kan vi ju ha lite vadslagning om hur länge DHL lyckas tjyvhålla på paketet...... Transportera det hit fixar dom nog under dagen, men minst resten av veckan lär ju gå åt till att avisera.....

Mounaco är mao inte den snabbaste leverantören man kan hitta på nätet.....
 
Nu har ni väl hunnit handla redan men jag slänger in mitt tips ändå:
http://www.voelkner.de/products/240049/Kreuzlinienlaser-Powerbright-4p-Rx.html
Levereras med mottagare.
Som jag ser det är det liknande paket som proffsmagasinet säljer (länkades till detta på första sidan i denna tråd) fast betydligt billigare.

Själv har jag ägt en i några månader och är mycket nöjd, den känns verkligen gedigen och högkvalitativ, har (än så länge) använt den till att väga av en 300m2 makadambädd, funkar utmärkt i dagsljus på upp till 30m avstånd.
 
Laseeländet är on backorder och inget nytt leveransdatum finns just nu. Skit också. Får 150spänn refund om jag väntar.

Det finns inget mer irriterande än att vänta på nya leksaker!
 
27/01/2012 01:38 DE 001 Neuenstein, Germany 1.0 Outbound from GLS location

Halleluja. Inte en dag försent.
 
Mikael_L
Inte en dag för tidigt menar du väl. :D
 
Det stämmer nog.
 
Gått på fredagsölen för tidigt? ;)
 
Ingen öl här. Hårdbevakning på GLS.

27/01/2012 19:35 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location

Det som oroar nu är att paketet sannolikt ligger hos Schenker i Helsingborg. Ökänt för att fumla bort paket.
 
Den kom ju faktiskt fram till slut, denna eländes laser, för en vecka sedan.

Mounaco menar att den varit restnoterad, var vet jag inte. När dom väl skickat gick det normalfort och jag fick lite extra rabatt som goodwill. Har aldrig handlat på Mounaco tidigare men vi får väl ser detta som ett olycksfall i arbetet eftersom allt verkar ha funkat bra förutom just leveranstiden....


IMG_0851_www.jpg

IMG_0853_www.jpg

Har knappt hunnit använda lasern ännu så jag får återkomma med en recension senare, men det är stor skillnad att ha 360 graders linjer alla riktningar och instrumentet känns ordentligt gediget. Väggväster BM1 är kanon - riktigt stark magnet i ryggen + liten höjdjustering. Passar också på vanliga kamerastativ och kan användas enskilt som tripod.

Iochmed att alla 3 prismor ritar linjer 360grader finns det också en lodlinje, eller rättare sagt kryss i taket och golvet. Det har jag saknat många gånger tidigare.

Mottagaren får jag återkomma till senare när jag hunnit använda instrumentet lite mer.
 
Grattis!

Mottagaren har jag och den är jag nöjd med. Bra funktion och lätt att läsa av.

Enda som förbryllat mig lite är hur de har tänkt att man skall fästa den, eller har de bara tänkt att man skall hålla den mot saker eller mot plåtreglar? Ett fäste för stolpe som den sedan kan fästa mot med magneterna hade inte vart helt fel. För avvägning av ytor gjorde jag en stolpe som jag fäste en beslagsvinkel på som sedan mottagaren fäster mot. Det går naturligtvis att fästa den med hållaren för golv-tak pålen, men då täcks displayen på baksidan.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Väggväster BM1 är kanon - riktigt stark magnet i ryggen + liten höjdjustering. Passar också på vanliga kamerastativ och kan användas enskilt som tripod.
Ahh, man sätter alltså väggfästet på kamerastativet och får därmed en möjlighet till fininställning av höjden då?
Det är ju jättebra i så fall. Finjusteringar av både höjd och vinkel är något jag ofta önskat.
 
Jag köpte min mottagare separat och fick först fel modell (LR1). Till denna följde det med en hållare för att skurva fast bakpå mottagaren och sedan fanns det en klämkoppling för att enkelt montera den på en sån där jättelinjal som dom riktiga utsättarna använde sig av.

Denna hållare kanske går att köpa som reservdel/tillbehör.
 
Mikael, ja precis så är det tänkt.

Robert, har inte funderat så mycket över detta. Jag tänker mig använda denna för avvägning utomhus av markytor och bjälklag etc och tänker mig att jag lär få improvisera beroende på situation ändå. Ett varv eltejp runt mottagare och spade kommer ibland vara en perfekt lösning, ibland behövs något annat.... En m6 skruv som sitter på en snabbtving skulle antagligen lösa de flesta behov....?
 
Du resonerar likadant som jag. :)

GR240 verkar vara det man skulle ha...

(Det är 1/4 gäng på stativ.)
 
Gr240 är nog bra men det känns som pengar i sjön för en glad amatör som mig själv....!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.