Y
Jag har en dold ballofix till min tvättmaskin, dvs vattnet är alltid på.

Men detta kanske försäkringsbolag har åsikter om?
Vill de att man alltid ska ha vattnet avstängt?

Finns det elektroniska ventiler såsom nya diskmaskiner har. Som jag kanske kan sätta mellan stickpropp och vägguttaget så den öppnar å stänger sig när maskinen är i bruk eller inte..
 
Redigerat:
Det beror på när du gjorde det/byggde det.
Det är inte förrän i senaste utgåvan av säker vatten som man har definierat det som att avstängningen måste vara ovan bänk.

Och på fråga två så kan jag väl svara, jag tror det men är inte helt säker.
 
Hur ser det ut där du har tvättstugan för det påverkar vilka skador som kan bli av vattenläckage och om du överhuvudtaget skulle behöva engagera försäkringsbolaget.
Är det ett utrymme med våtsäkrat golv och någon decimeter upp på väggen samt en golvbrunn, så bör inte så mycket kunna hända.
 
Åh, sorry, jag läste diskmaskin...

Gällande tvättmaskin tror jag inte det spelar nån roll va, tvättstugan skall väl ha tätskiktat golv.
 
Yrrol skrev:
Finns det elektroniska ventiler såsom nya diskmaskiner har. Som jag kanske kan sätta mellan stickpropp och vägguttaget så den öppnar å stänger sig när maskinen är i bruk eller inte..
Vår AEG tvättmaskin, en 2010 eller 2011, har en sådan elektronisk ventil, så det finns. men om det går att koppla till en sådan till en äldre maskin är mer än vad jag vet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.