hej
har precis flyttat in i ett litet hus från 1920 en mil söder om Flen. Inredd vind. Man har ändrat lite här och där under åren efter behov samt en en väldigt amatörmässig renovering/uppfräschning för 2 år sedan av ett par som hade tänkt att ha det som sommarställe. Jag undrar om det inte vore bra att ta hit en besiktningsman i alla fall nu för att få reda på om det finns nåt som är riktigt illa.
mvh
Gosia
 
sralismazgalis skrev:
hej
har precis flyttat in i ett litet hus från 1920 en mil söder om Flen. Inredd vind. Man har ändrat lite här och där under åren efter behov samt en en väldigt amatörmässig renovering/uppfräschning för 2 år sedan av ett par som hade tänkt att ha det som sommarställe. Jag undrar om det inte vore bra att ta hit en besiktningsman i alla fall nu för att få reda på om det finns nåt som är riktigt illa.
mvh
Gosia
Om ni väljer att efterbesikta, Ta reda på om det lönar sig, för det här med besiktning är inte lätt.Ni måste veta vad ni vill som ska kontrolleras, för el, vatten, konrolleras inte vid en enkel besiktning.Och tag reda på vilken utbildning vedebörande har,det minsta är byggnadsingenjör och att han är försäkrad samt läs igenom vad eran försäkring täcker.:wow::wow:
Har själv blivit lurad vid en överlåtelse besiktning,för vem som helst kan utse sig som besiktningsman.
Mvh
irl
 
ja jag har alltså redan köpt huset så besiktningen är bara till för mig själv
 
Jovisst kan det vara en bra idé. Om man inte är så kunnig själv och får tag i en bra besiktningsman, så kan ni gemensamt gå igenom huset och titta om det finns något akut att göra. Han kan också hjälpa er med nån slag underhållsplan. Eftersom det inte är nåt juridiskt i det hela kan ni ju slippa kostnaden för att skriva protokoll etc.
 
Vi gjorde så (men vi köpte huset av mina föräldrar och det är från 1926-27) och det var väldigt bra att ha en besiktning gjort innan vi började renovera. Nu fick vi t.ex hjälp men hur ventilationen från badrummen skulle ändras för att bli helt perfekt!
 
ja men det var något jag också tänkte...tack för svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.