E
Dom är klart billigast på allt vi behöver och vi har en försäkring där som fungerat, men dom är snåla på att sända ut annat än inbetalningskort och enkla försäkringsbevis, fast det kanske gäller alla numera. De har fått ris och ros när man läser på, vi kan inte veta vem som skriver då andra bolag är mycket dyrare.

Vi har nu en offert på Villahemförsäkring som är billigare än bara Brandförsäkring hos näst billigaste bolag. Men då gäller det att verkligen vara ett solitt seriöst bolag,verkar det?


http://www.solidab.se/
 
Som du själv säger, priser är enkelt att jämföra, service och bedömningar vid en skada är mycket svårare att veta något om.

Har själv Solid på en bilförsäkring och varit missnöjd med självrisknivån. Men egentligen är det nog något jag ska skylla mig själv för, inte Solid. Fick en parkeringsskada (repa på bakluckan) och var tvungen hosta upp 6000 kr för åtgärd. Kan nämna att repan är kvar på backluckan.
 
Kan man inte fixa en repa för under 6.000:-?
 
E
norrbottenstorpet skrev:
Som du själv säger, priser är enkelt att jämföra, service och bedömningar vid en skada är mycket svårare att veta något om.

Har själv Solid på en bilförsäkring och varit missnöjd med självrisknivån. Men egentligen är det nog något jag ska skylla mig själv för, inte Solid. Fick en parkeringsskada (repa på bakluckan) och var tvungen hosta upp 6000 kr för åtgärd. Kan nämna att repan är kvar på backluckan.
Vi har också bilförsäkring och fick glasskada som fungerade. Självrisker valde vi och fick billigast försäkring.
Jag vågade inte lägga om huset dit men kanske tar det nästa gång om det ser bra ut. Villahem kostar 2600 och jag betalar 3100 för bara brand i ett annat bolag som ändå är billigt. Men kan inte ha strul om kåken brinner upp eller ner.
 
Det är viktigt att jämföra villkoren och inte bara priset. Inget bolag bedriver ju någon förlustaffär, så risken är ju att man får vad man betalar för. Bästa neutrala stället att jämföra försäkringar på är www.konsumenternas.se. En snabb koll där visar att alla de fyra stora bolagen (LF, TH, If, Folksam) har lägre självrisker än Solid. Vad som är rätt för dig kan bara du bestämma.
 
Jag kollade på någon prisjämförelsesite och såg att Solid var billigast. Sedan ringde jag upp mitt lokala länsförsäkringar-bolag (Dalarnas försäkringsbolag) och de hade samma pris. Flera bolag uppger inte sina priser på jämförelsesiterna, så om du inte ringt runt lite kan det vara värt att göra det.
 
E
pelpet skrev:
Jag kollade på någon prisjämförelsesite och såg att Solid var billigast. Sedan ringde jag upp mitt lokala länsförsäkringar-bolag (Dalarnas försäkringsbolag) och de hade samma pris. Flera bolag uppger inte sina priser på jämförelsesiterna, så om du inte ringt runt lite kan det vara värt att göra det.
Man jag betalar mer för bara brand i LF med hög självrisk än en komplett med lägre självrisk i Solid.
Ska försöka hitta vad de prutar när de ska betala.
 
E
http://www.bankforsakring.konsument...dshus/Villaforsakring/Jamfor-villaforsakring/

Där ses ingen större skillnad och alla bolag jäklas ofta när det gäller att betala ut, frågan är vilka som är värst. Solid borde vara det för den premien. Hos dem finns bara årspremier i förskott, de andra har vanligen avbetalning.
Höga självrisker och låga premier vill vi ha, det är dom stora smällarna som är svåra att ta
 
Nyfniken skrev:
Kan man inte fixa en repa för under 6.000:-?
Verkstadens bedömning av kostnaden 18 000 kr. Jag gissar att de tänkte med att drämma till med omlackering av hela bakluckan.
 
Det kan också bli något missvisande att bara jämföra priset på en enkel villaförsäkring. De flesta bolag, och alla större bolag, har kombinationsrabatter om man tecknar flera försäkringar i samma bolag. De flesta som bor i villa har ju annat att försäkra också, typ bil, barn, mc, skoter mm. Ring upp och förhandla om ett totalpaket.
 
E
Vargklo skrev:
Det kan också bli något missvisande att bara jämföra priset på en enkel villaförsäkring. De flesta bolag, och alla större bolag, har kombinationsrabatter om man tecknar flera försäkringar i samma bolag. De flesta som bor i villa har ju annat att försäkra också, typ bil, barn, mc, skoter mm. Ring upp och förhandla om ett totalpaket.
Solid har dessutom 10% kombinationsrabatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.