Jag håller på att renovera mitt badrum i 1- plans villlan med kallvind. Ska sätta spotlights halogen " elektriker gör jobbet"med skyddlåder på vinden. På vinden har jag ca 40cm isolering, väv och tätskiktsplast, Nu till frågan hur får jag det tätt så det inte kommer någon kondens upp på vinden , räcker det bara att tejpa runt låderna? Bör man lägga ett extra tätskiktsplast över allt skyddlådor o allt? isf , hur gör man det? kanske ska man lägga extra isolering över? Snälla hjälp mig , har sökt svar ,men det verkar inte finnas nån som vet. tack på förhand / Björn
 
Jag har en tätningsbeskrivning från vår hustillverkar och i denna omnämns en för ändamålet avsedd tätningsmanschett som skall klistras runt pottan. Dvs pottan tar över funktionen som tätning ovan spotten.
 
V
Kör Led spottar, finns pottor som inte bygger mer än 45 mm ifrån gipsen. Då slipper du göra hål i tätskiktet, du får heller ingen köldbrygga vilket du kan få om du pressar upp vanliga pottor utan att göra hål i plasten! Lycka till!
 
är led dyrare än halogen? isf hur mycket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.