Lyckades sjabbla bort mitt trådlösa nätverk när jag installerade ett NetgearUSB. Använde Push'n Connect och svarade ja på frågan om anslutning till Cisco-routern. Behövde inte ange nyckel, var redan ifyllt. Lösenordet verkade längre men tänkte inte mer på det. Anslöt till internet o surfade lite. Stängde, auto uppdatering.

Nu hittar telefonen inte det gamla nätverket utan ett Cisco xxxx, som jag inte kommer in på.
Trådad uppkoppling opåverkad, hur gör jag för att få tillbaka mitt gamla trådlösa?
Konfigurera på nytt via den trådade?

Annat tips?
 
Bara att börja om från början och konfigurera allt manuellt, tyvärr.
 
Jaja, som jag befruktade :)
Börja om från början alltså.
 
Ett bra tips är att göra backup på routerkonfigurationen, det har räddat mej ett par gånger.
 
Ok, är det komplicerat? Spara på dator eller USB?
 
Man laddar ner konfigurationen som en fil till datorn.

På min router finns det en knapp Backup Configurations längst ner på administrationssidan.
 
  • cisco.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Routern föreslog en konfig installationsnyckel till USB. Är det samma sak? Eller bara för inkoppling av andra enheter?
 
Kjell_G skrev:
Routern föreslog en konfig installationsnyckel till USB. Är det samma sak? Eller bara för inkoppling av andra enheter?
Låter inte riktigt så. Brukar heta Backup configuration som på bild ovan eller typ save settings.
 
Tack för tips, ska titta på det. Mu är iaf nätverket återställt och funkar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.