Undrar om någon här har erfarenhet av litabygg? Tänkte eventuellt anlita dem för målning tapetsering.
 
Du puffade ju den andra tråden om Litabygg för 6 minuter sen, det borde väl räcka istället för att starta en helt ny tråd med samma fråga? :S

Bara en fundering...

/A
 
T
Alko skrev:
Du puffade ju den andra tråden om Litabygg för 6 minuter sen, det borde väl räcka istället för att starta en helt ny tråd med samma fråga? :S

Bara en fundering...

/A
Eftersom TS bara har två inlägg så kan det tänkas sig att det är en person som jobbar på Litabygg, högst troligt!
 
Har du några foton på fuskjobben?
 
Jag har raderat ett inlägg här som gav en referens på Litabygg. Användaren hade falsk profil och det var det första inlägget han/hon gjorde.
 
Jag la ut en ref på lita bygg som ni har tagit bort så jag lägger in igen.

Har använt mig av lita bygg två gånger.
Dels för stenläggning och för ett fönsterbyte.
Stenläggningen är jag jättenöjd med.
Fönsterbytet blev en miss då man inte bytte fönsterbräda.som vi kom överens om.
Men de reglerade priset så det känns ändå ok.

Dock så kan det vara jobbigt att endel av de som kommer inte kan svenska/engelska.
 
Kollade med dom angående stenläggning hemma i villan. Först frågar dom om jag vill ha det svart eller vitt, jag ville veta båda priserna och fick då ett riktigt högt pris för vitt jobb. Ca halva priset om det gjordes svart. Sen kontaktade jag några andra företag och dom sista jag fick tag i ville ha 1/5 av priset vitt. Det kallar jag skillnad.
 
Tobbe78 skrev:
Kollade med dom angående stenläggning hemma i villan. Först frågar dom om jag vill ha det svart eller vitt, jag ville veta båda priserna och fick då ett riktigt högt pris för vitt jobb. Ca halva priset om det gjordes svart. Sen kontaktade jag några andra företag och dom sista jag fick tag i ville ha 1/5 av priset vitt. Det kallar jag skillnad.
Tobbe, får man fråga vilka dom andra företagen var ? Nån som du verkligen kan rekommendera ? Du får gärna skicka ett PM. Jag har ca 190kvm som behövs stenläggas så behöver ta in lite offerter.
 
Sifel AB tror jag det andra företaget hette som var och tittade på jobbet. Sen fick jag många mailsvar när jag lade ut annons på blocket.
 
Anlitade Irmantas Buktus, Alex & Son Grandiosa Bygg kommanditbolag för renovering av min nyinköpta lägenhet i Stockholm (De ingår i nätverket Lita bygg). De är opålitliga och luras på pengar. Ville ha betalt för att kunna betala sina Litauiska arbetare före jul (som jag tyvärr betalade för att jag ville göra rätt för mig). Nu kommer de inte tillbaka och slutför jobbet. Stora delar av arbetet måste göras om - feldragen ventilation. Måste riva tak och göra om eldragningar. Ska flytta in nästa vecka men har inget kök och inga färdiga rum att sova i. Jag måste verkligen varna för dessa människor och företag.: Irmatas Buktus och hans far Alex Buktus. De framstår som vänliga och hjälpsamma men vill bara lura av dig så mycket pengar som möjligt. Opålitliga och dåliga kunskaper. VARNING!!
 
Hej Anna,
Tråkigt att det inte blev klart, förstår att du ville göra rätt för dig, men man ska nog aldrig betala i förskott, man kanske kan delbetala för det jobb dom utfört så länge det är korrekt gjort och man hitttills är nöjd med vad dom gjort. Jag hade ett badrumsbygge för nåt år sen, dom ville ha halva summan efter halva tiden, jag tyckte det kändes ok eftersom jag kände att jobbet blev bra utfört även om det även där var polacker som gjorde själva jobbet men företaget var svenskt. Det är en djungel där ute. Hoppas det löser sig för dig
 
Varning för LitaBygg! Företaget sysslar med fusk. LitaBygg bara raggar in jobb åt Litauiska firmor. Jag skrev på ett avtal som visade sig vara med en annan firma (Irmantas Buktus, Alex & Son Grandiosa Bygg kommanditbolag, som inlägget ovan nämner). När Buktus försvann tillbaka till Litauen påstog LitaBygg (Max någotning) att de inte hade ansvar för jobbet. Arbeterna söp på jobbet, hade ingen ledning, gjorde ett svindåligt jobb och till slut bara stack och lämnade ofärdigt. Katastrof från början till slut. Anlita aldrig detta bolag.
 
Har anlitat LitaBygg två gånger. Första tillfället gällde ny bottenplatta i soutteränghus med golvvärme samt klinkers, badrumsrenovering, nedtagning av innervägg och målningsarbete inomhus. Andra tillfället köksinstallation, golvläggning (lamellgolv) och tapetsering samt målningsarbete. Generellt tämligen goda erfarenheter även om priserna i vissa fall legat högt (vitt, efter ROT). Framförallt kakel och klinkers, målningsarbete och tapetsering är snyggt gjort. LitaBygg hade ingen elektriker knuten till sig när vi behövde sådan (andra tillfället) så allt el-jobb är utfört av annan firma. De rekommenderade en fristående golvläggare som slipade, nåtade och lackade 70 kvm grangolv för 14 000:- efter ROT: väldigt väl utfört. Kommunikationssvårigheter har funnits som ibland varit irriterande men som kunnat kringgås med detaljerad, skriftlig arbetsbeskrivning och täta kontakter med arbetsledarna. Arbetarna (bl a ovan nämnda Irmantas anställda) har varit trevliga, hänsynsfulla, jobbat hårt och aldrig påträffats berusade.
 
Hej Anna, jag gjorde också misstaget att anlita dem. Den där Irmantas blev både otrevlig och hotfull när jobbet ifrågasattes.
 
Mycket bra att ni har lite koll på referensgivare tycker jag! Stor eloge för att ni försöker säkra mot falska inlägg (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.