Jag har hittat ett gammalt tvättställ i porslin med separata kranar för varmt och kallt vatten. Tvättstället har missfärgningar efter vattnet från kranarna, har använt svinto lite försiktigt men missfärgningen sitter kvar. Är det kanske omöjligt att få bort?
 
Beroende på vad fläckarna består av så går det använda olika kemikalier, det brukar gå att få bort det mesta med rätt grejer.

Hur ser fläckarna ut? Gröna? Bruna? Eller annat?

Undvik att tokgnugga med Svinto då det kan ge små repor som det sedan fastnar en massa annan skit i, plus att det kan se matt ut.
 
:cool: Saltsyra brukar fixa det mesta, men var försiktig. ;)
 
Prova Citronsyra (sån man köper i mataffären, kryddor), fyll handfatet med varmt vatten och lös upp några teskedar. Låt stå några timmar ...
 
Kurtivan skrev:
Jag har hittat ett gammalt tvättställ i porslin med separata kranar för varmt och kallt vatten. Tvättstället har missfärgningar efter vattnet från kranarna, har använt svinto lite försiktigt men missfärgningen sitter kvar. Är det kanske omöjligt att få bort?

Maskindiskmedel och varmt vatten brukar bli bra, klarade svåra missfärgningar i min toalettstol
 
Jag rekommendera Tomic för toaletter.(tror det stavas så) Bara fyll upp med vatten och häll i detta pulver och låt det verka över natten. Du borde få bort allt :)

Lycka till!
 
Hej!

Sista lösningen kan vara att re(e)maljera (heter det så?) om det. Tror att Nacka Byggnadsvård har kontakter.

Magnus :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.