Tack kinglolle. Jag har inte betalat och har faktiskt begärt ombrövning hos ARN även om att jag inte har så mycket förhoppningar om att de gör något åt det.De hade ändå så mycket faktafel i sin motovering så jag undrar om de ens har läst mina brev.

Bla att snickaren inte hade fått konstruktionsritningar men att han själv avböjde k-ritningarna tog de ingen hänsyn till.

Alla besiktningsmen,både mina och Veteranpoolens,är överens om att infästningen av takbalkar mot befintligt ståbräda inte var ok och att det måste rivas och göras om kommenterade de inte ens

ARN tom räknade med i hans arbetstid sånt som jag har själv gjort och tyckte att den arbetstiden han hade begärt betalt för var rimlig och att man skulle ta hänsyn till att han var pensionär och att han inte hade fått några ritningar av mig men han hade bygglovsritningar som han själv var med och hjälpte till med. Han var 80 år men såg betydligt yngre ut så jag trodde att han var ca 67 då man går i pension.VP upplyste mig inte om hans ålder för då hade jag nog tackat nej.De säger ju att deras anstälda är yrkesmen som vill fortsätta att jobba lite efter pensionen men att de skulle vara så gamla kunde jag inte ens drömma om.

Han debiterare mig på 93 timmar och det enda han gjorde var att bära 58 plintar till hålen(de hade jag grävt med mina kvinnokrafter)skojar för de hade jag en grävmaskinist till och jag fyllde i hålen efteråt. Min kompis hjälpte mig att skruva dit balkarna och trallen och sen kom snickaren(handyman?) och snickrade ihop fyra hörnbalkar,takbalkarna och skruvade dit plåttaket. Där står nu inbyggnaden utan väggar och dörrar.

Ska jag skicka bestrida fakturan direkt till Veteranpoolen då altanen är faktiskt inte fackmannamässigt gjort utan måste rivas delvis eller ska jag anlita en advokat?
 
Sitra skrev:
Ska jag skicka bestrida fakturan direkt till Veteranpoolen då altanen är faktiskt inte fackmannamässigt gjort utan måste rivas delvis eller ska jag anlita en advokat?
Bestrida fakturan kan du göra själv. Du bör också göra det innan den förfaller så du inte drabbas av betalningsanmärkning. Advokaten kan du vänta med tills de eventuellt stämmer dig.
 
Mina kontakter med Veteranpoolen vid några tillfällen ger att kompetensen varierar ganska kraftigt. Man bör därför mycket noga ange vad man vill ha hjälp med, samt löpande följa arbetets gång.
 
80 år??? whopps, tja klart man kan vara pigg i den åldern med men vete tusan om man reder ut att göra sådana här arbeten åt andra vid den åldern.
58 plintar skulle jag med vilja se bild på, och ja förlåt men jag förstår om folk skrattar lite, det är inte lite överdrivet.

/Kent
 
Nanny Fine
Hade hemma Veteranpoolen för några år sedan för att ge en offert. Deras representant lämnade vid besöket kvar lite broschyrer och tyckte att jag kunde dela ut det och rekommendera dem i mitt arbete :-o (har ett jobb där jag träffar väldigt mycket folk...).

Lite anmärkningsvärt, tycker jag, att be om rekommendationer INNAN man ens fått uppdraget! Behöver jag tillägga att de inte fick uppdraget...?
 
  • Gilla
Surtant71
  • Laddar…
Hej,

Jag trodde att man kunde lita på pensionerade snickare men icke sa nicke. Jag kontaktade veteran poolen där jag bor i februari och dom sa att en skulle börja i maj i närheten av mig. Jag skulle ha en spalje och det fick jag tipps om efter han kollade. Han började hos mig efter midsommar och första delen satte han upp på ca 1,5 timme (jag var hemma då). Den andra delen var trasig och då sade han att han skulle ändå till bygg affären (med vittne av mina grannar) så han skulle ta med detta. Efter jag hämtat den trasig delen så kom ha och gjorde klart detta nu i oktober efter mycket tjat. Arbetet är det inget större fel på men detta gick på 6 timmar a 470:-. Arbetet har tagit ca 2,5 timme och resten för? Det tar ca 20 minuter att åka till bygg affären dit han skulle ha åkt en då men som han inte vill erkänna idag. Känner man sig blåst eller. Tänker aldrig mera ha med Veteran poolen att göra kostnaden är densamma. Har lärt mig av mina misstag.
 
Har också blandad erfarenhet. Tog in en "trädbeskärare" som gjorde ett sämre jobb än en genomsnittlig mellanstadieelev med höjdskräck och instruktionsbok i handen. De skickade dock en annan som gjorde sitt bästa för att rätta till det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.