Jag har sett att man ska ha en ventilation på 0.35l/s per m2 golvarea i bostadsutrymmen. Hur räknas mitt vidbyggda varmgarage på 27m2? Ska jag räkna med 0.35l/s där också eller inget alls?
 
Blanda helt inte in husets FTX system med ditt garage, för mycket förorenad luft där med avgaser och med allt man kan tänkas göra där.
Ordna gärna en egen vent för ditt garage.
 
Dom flesta garage jag vet har 2 väggventiler.
Så långt som möjligt ifrån varandra, och en upp och en ner.

Garage ingår inte i "boyta" och anses väll inte vara något utrymme man spenderar längre tider i ;)

Tänk bara på att om du skall ha någon verksamhet (alltså företag/bilreparation etc) i garaget gäller helt andra regler.
 
OK, tack! Jag har idag två ventiler, en i vardera ände uppe och nere så det verkar ju bra. Då ska jag inte räkna med den ytan när jag ska ställa in flödet i frånluftsvärmepumpen.
 
Andreas_Hansson skrev:
En solarventi kanske är bra för garaget?
[länk]
Jag tror inte du skulle bli besviken om du skulle montera ett luftsolfångarsystem på garaget, jag har monterat en luftsolfångarsystem från ASI på mitt dubbelgarage och den fungera väldigt bra. Faktiskt helt otroligt hur mycket energi solen kan ge, Tror det finns mer information på www.asi.nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.