Nu börjar jag faktiskt få lite dåliga vibbar här. Vilka faktiska fel har besiktningsmannen konstaterat. Dvs, vilka faktiska fel är konstaterade UTAN att det står "sannolikt" eller "misstänkt"?

Om ni drar upp varje liten grej som besiktningsmannen tagit med för att skydda sin egen rygg med kommentarer om "sannolika" och "misstänkta" fel så är risken att säjlaren helt vänder er ryggen, särskilt som sagt om det redan är sagt att det är friskrivning som gäller.

Jag börjar tycka att ni kanske ska backa en aning, fundera över vad ni är villiga att betala, och erbjuda det, punkt. If not, tack och hej. Men innerst inne fick jag känslan att ni ändå vill ha huset och är beredda att betala fullt pris, då kanske ni ska göra det och vara glada över att ni van budgivningen.

Tvåan kanske redan har noterat och räknat in allt det ni inte insåg förrän efter besiktningen, de kanske accepterade friskrivningen i och med budgivningen, och kommer innebära noll problem för säljaren. Det är också en tanke.
 
Det finns detaljer som jag inte helt och hållet vill avslöja i affären. Min tanke just nu är ändå att ha en dialog med säljaren och se vart vi kommer. Jag tackar ödmjukast för alla goda råd och jag känner själv att jag nu har argument för och emot etc etc. Jag återkommer med hur det gick :)
 
Det gick bra. Jag lade fram ett nytt bud som säljarna accepterade mot våra motprestationer. Det blev bättre än jag hoppades men alla verkar nöjda så det känns nu riktigt bra. Dags att ta tag i huset nu i vår, det blir en spännande process några år framöver :)
 
Grattis, och lycka till med nya huset! d^_^b
 
Tack thomasx!

Träffade dräneringsfirma idag och förhoppningsvis kan dräneringen påbörjas redan nu i mars så slipper man ha vallgravar och stora maskiner på tomten i sommar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.