Ja hur får man fast renoveringsgipsskivor mot murstock (i kök) på bästa sätt?

Mvh
 
Vore det inte bättre att putsa murstocken?
 
Hej
Jag köpte kakel fix och tog en 6mm kam och drog över hela väggen, se till att murrstocken är ren och inte målad du kan ta på fäst praimer om det skulle behövas så att det fäster ordentligt. Jag borrade 5mm spik plugg och slog fast gips skivan så var jag på den säkra sidan.
 
Putsa som mycke_nu skriver är ju det bästa alternativet.
 
Tack för snabba svar:)
Det sitter en gammeldax mjös"skiva på denna vägg skall göra den rakare och sen skall det upp köksskåp och fläktkåpa på denna vägg=Diskbänkssidan av köket...
(Är alltså trävägg en bit sen kommer murstocken )
Mvh
 
Är väggen bara någorlunda jämn (antar jag att den är då du pratar om renoveringsgips) funkar PL400 el. PL600 hur bra som helst. Hur enkelt som helst; sätt bara något som fixerar gipsskivan under torktiden.
 
Kanonas!! Skall byta/köpa nytt kök,tror nog väggen inte är alltför bångnig bakom dom gamla stommarna som sitter där nu?..Får bli pl 400 och nån spikplugg som fixering...:)

Mvh
 
Gipsbruk, Gipsum skulle jag använt..
 
Vi använde gipsbruk, fungerade utmärkt.
 
Ett förtydligande:
Dels avände vi gipsbruk för att putsa murstocken.
I ett annat rum där vi satte gipsskivor på väggen var det tegel en bit och där använde jag gipsbruket och "limmade" fast skivorna (någon skruv för att skivan inte skall glida).
 
Väggen är täckt idag med en mjös"skiva tänkte låta den va kvar och sätta en repgipsskiva utanpå denna mjukmjös ..bakom går murstocken att fästa ordentligt i....Sen skall köksskåpstommar upp på väggen...:)

Mvh
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.