T
Hej.

Har ett trångt kök där vi behöver en diskbänk i rostfritt stål i ett hörn, diskbänken får då formen av bokstaven L, (fast bakvänt) men det är dåligt med denna vara, speciellt med stora disklådor. Har någon här erfarenhet av någon firma som har detta eller som tillverkar detta med något  "humant" pris, disklådorna vi söker skall vara placerade efter ena sidan på diskbänken i detta "L"- utförande. Längden är 1700mm (inkl tänkta disklådor) x 300 som då är ren avställningsyta.

Förslag mottages med tacksamhet.
TN-funkis
 
Ta kontakt med västbo plåt och hör efter vika återförsäljare dom har nära dig

http://www.vastboplat.se/

Dom fixar det mesta, om priset är juste beror på dina referenser.

/Fog
 
T
Svar på Morsans fråga:

Typen är _I där I är 1700mm lång, som då består av 1st 800mm skåp + 1st 900 hörnskåp med karusell och _ är då 300mm som tillhör hörnskåpet, hela hörnskåpet skall kläs med rostfritt och fungera som avställningsyta-därefter kommer det en spis som ligger dikt mot hörnskåpet och i 800mm skåpet är det då tänkt att klämma in 2 disklådor, så stora som det bara går så det går att tvätta av ugnsplåtar/pizzatallrikar och andra stora köksgrejor.


 
Jag är SÅ glad i vår hörndiskbänke ifrån Franke nämligen Pamira. Man kan köpa den tyill ett humanare pris ifrån te x Sigro vi har inte den infällda varianten utan den vanliga.
När jag satt å var sugen på den var dte många (ävenhär !)som avrådde då de tyckte den var liten på bild ( jag tror termen 'litet smycke i köket' användes) men nu - ja det går ner en plåt i den, och vi har diskat allt i den :)
Hörndiskbänkar är oftast mkt dyrare då det är mindre serier men väljer man en hörndiskbänk tyvcker jag att man måste tänka på funktionen - välj inte en billigare för att det är billigare utan tänkt att det är så mkt mera som måste 'funka' med en hörndiskbänk och att Du skall leva med den LÄNGE!

Franke skall visst vara billigare i Polen med :)
och har ett bra utbud av hörndiskbänkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.