Ska använda en golvskiva med färdigt fall i MDF 19mm ovan golvspån 22mm. Tät- och ytskikt blir våtrumsmatta. Se figur.

Jag undrar om ni har några tips på hur man lämpligast fäster MDF-skivan där monteringsplattan sitter? MDF-skivan i övrigt ska skruvlimmas (ska skruvarna bort efter att limmet har härdat?) mot golvspånet.

Vilken typ av lim kan vara lämpligt? Plasten i monteringsplattan är ABS. Kanske rugga upp plastytan med slippaper innan limning för bättre fäste?

Kan jag ansluta MDF-skivan direkt mot flänsen på brunnen eller rekommenderas ett visst spel som limmas/spacklas?

Någon här med erfarenhet av färdiga "fallskivor" som denna?
 
  • Golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Monteringsplattan ska väl vara monterad lika som i golvspånet så den ligger i nivå med fallskivan.Fallskivan är att jämföra med färdigt golv av spånskiva. Därefter kommer tätskikt som skall ner i golvbrunnen.
 
  • Gilla
Ohlsson22
  • Laddar…
Ok! Fick för mig att flänsen på brunnen låg ovanför monteringsplattan men nu ser jag att den är försänkt. Hur som helt måste ju MDF skivan ligga ovan monteringsplattan. Tänker som så att MDF skivan är ersättning för fallspackel. Se bilden som jag tog ur JAFO:s katalog.

Här är JAFO:s montageanvisning i sin helhet. http://www.jafo.eu/pdf/teknik.pdf
 
  • JAFO.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Men går inte brunnen jäms med monteringsplattan? och då får du en kant från skivan till brunnen tänkte du slipa ner den då? Spacklar man så går man ut till noll i höjd vid brunnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.