Hej
Håller på att leta ny diskmaskin och har hittat några modeller med bestick-låda ? dvs en nivå i diskmaskinen där man bara lägger besticken jämfört med standarden korgen där man stället besticken.
Vad finns det för erfarenhet av detta, det känns ju spontant som om det skulle kunna bli renare i "lådan"(nivån) eller vad det nu heter.....
 
Har låda och skulle aldrig köpa en maskin utan.
Men vet att det finns folk som tycker precis tvärtom...
 
Jag har fått för mig att den traditionella bestickkorgen innebär att det inte blir lika tight i den övre krogen, så man får plats med t ex vinglas. En väninna som har Whirlpool stör sig på just detta, att höga glas etc inte går in lika bra när man har en extra utdragbar korg längst upp.
 
Utan större reflektion visade det sig att vår nya miele hade just besticklåda. Nu kan jag inte tänka mig att vara utan det. Framförallt för att det är så smidigt att sortera besticken, knivar här, gafflar där osv.. smidigt att plocka ut... Innan tänkte jag ofta att jag skulle sätta gafflarna i några fack å knivarna i några fack men när man är flera i hushållet, och även själv, så måste jag erkänna att vi inte gör det! Det blir bara jobbigt tråkigt.. Nu är bestickkorgen den smidigaste att plocka ut. Och finvinglas tar jag alltid för hand så jag har inte reflekterat över det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.