Hej.

Det har börjat en ny firma i trakterna runt mig som verkar ha ett lite speciellt tänk. :wow:
Man ska kunna räkna ut ett pris på nätet som sedan ska gälla som pris, såvida man lagt in allt rätt.
Tycker när jag sitter och tittar så ser det ut som om det blir skitbilligt, kan det verkligen stämma?

De räknar inte med material men det kan man ju köpa någonstans och hela den biten..

Vet inte hur länge de har varit igång men är det någon som har använt sig av denna firman?
Hur blev det osv osv?


http://eurobyggfix.se/
 
Visst kan det funka...
Kvadratmeterspriser är inget konstigt. Fungerar utmärkt på större ytor, men små krångliga utrymmen... nä...

Att som entreprenör bara gå på kvm pris när man lämnar anbud, kan vara att bita sig i svansen...
 
Bara namnet "eurobyggfix" hade fått mig att rygga, men jag kanske har förutfattade meningar.....
 
  • Gilla
Flöjten5 och 1 till
  • Laddar…
Kanske kan va ide att ta reda på vad extra jobb kostar, ifall man skulle råka glömma 1 kvadratmeter.
Då kanske det blir dyrt. :)
 
Joens skrev:
Vet inte hur länge de har varit igång men är det någon som har använt sig av denna firman?
Hur blev det osv osv?


[länk]
Startades 20110513 och är en enskild firma - Så nytt så är det svårt att få fram mer siffror på det hela.
Undrar varför det står - "Firmatecknare Saknas" dock... Org.Nr börjar på 80.
 
Redigerat:
...och organisationsnumret slutar på 0880... Kan ju undra hur många dagar de har i augusti i utlandet... Hhmm...

Men de måste vara grymt skickliga i att jobba för får man ekonomi i att montera fönster för 249:- /kvm är man bra duktig. ;)
 
Känns verkligen seriös:p men billigt är det.
 
Ja, det verkar nya men han som har hand om det verkar seriös och trevlig iaf.
Jag kommer troligen att göra det mesta själv men det är ju en toppengrej om man börjar på något och tiden tar slut och/eller det visar sig att man inte klarar det.

Jag tänkte ändra rubriken och lägga in företagsnamnet (enklare att hitta för andra) men lyckades jävlar inte med det.
Alla bilforum har den funktionen så det borde ju finnas... ?

Menar att kasta upp gips och spackla/slipa för någon/några tusenlappar kan ju vara guld värt att slippa tiden.

Hade varit kul om någon som har anlitat dem har något att tillägga...!
 
Verkar vara letter som göms bakom dem priserna.
Kan inte se att priserna är hållbara annars.
 
Det verkar absolut vara det.
De har lagts till på hemsidan såg jag. Fick även ett litet reklamblad i postlådan från dem...

Vi får se, men när det dyker upp något som jag inte klarar av att göra själv så blir det väl ett test av dem.
 
Har anlitat firman och allt utföll till belåtenhet.
 
Senkik: Förmodar du står bakom företaget?...
 
förmodligen :)
 
Då behöver ju inte fundera längre på om killen är seriös eller inte.
 
E
Tänk på att en 2440x1200 gipsskiva är ca 3kvm stor. Kan hända att det går på 280:-/skivan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.