Den här auktionen på tradera verkar misstänkt med tanke på att hela annonsen, såväl text som bilder, är kopierat rakt av från en annan auktion som gick ut i mitten av december. Det kan i och för sig vara någon som inte orkar göra en egen auktion med egna bilder men det ställer jag mig skeptisk till.

aktiv auktion
http://www.tradera.com/dewalt-mega-kit--auktion_302432_147709731

avslutad auktion
http://www.tradera.com/dewalt-mega-kit-helt-nytt--auktion_302432_145231556

Har kollat lite på de andra auktionerna han har ute men har inte hittat gamla auktioner/annonser som de är kopierade ifrån fast jag har inte letat så mycket så det är möjligt att det finns om man letar lite mer.
 
Anmäl och låt Tradera göra bedömning.
 
Vad är det du tycker är konstigt att de lånat en bild?
 
Andy: Bilder och hela annonstexten är snodd?
 
Hela texten är också kopierad.
Sen är det förbjudet att ta bilderna:
Bilder
Grundregel: Det är inte tillåtet att använda andra säljares eller företags bilder utan att i förväg ha fått den andra säljarens eller upphovsrättsinnehavarens tillstånd.

Exempel
Följande är inte tillåtet på Tradera:
En medlem köper en tröja på Tradera. Tröjan passar inte och köparen vill därför sälja den vidare. Han använder då bilden från den första annonsen, utan att ha fått säljarens/upphovsrättinnehavarens tillstånd.
En säljare ska sälja sin Nokia mobiltelefon och använder en bild från Nokias webbplats utan tillstånd.
En säljare ska lägga upp en IKEA-soffa på Tradera och scannar in en bild ifrån IKEA's katalog.
 
"fått dom i present och har redan liknande verktyg"
Polare och vänner som köper sådant här brukar veta innan sådana här klappar köps in... :)
 
Andy78 skrev:
"fått dom i present och har redan liknande verktyg"
Polare och vänner som köper sådant här brukar veta innan sådana här klappar köps in... :)
I synnerhet om "ny priset" på presenten är 20 900:-.
 
Och där är den borta, Tradera börjar bli snabba på detta nu.
 
Göran.W
Snabba vet jag inte om dom är för jag anmälde den redan vid 21 tiden i går
 
Snabbare än förut i alla fall.
 
Göran.W
Men herre gud 3900 kr för en kines såg saknar ord
 
Smältarn skrev:
Här kan man ju göra en fin affär , bara halva priset...... gedigna grejer

[länk]
Anmäld tidigare idag, och nu är den borta (förhoppningsvis inte såld)....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.