Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade om bygget.

Insidan är väggarna gipsade, spacklad och målade. Har just lastat in 23m2 med klinker så går allt som det skall blir det lister efter nyår. Efter lite letande så blev det Kakeldax som jag shoppade klinkern på. Grå granitklinker och mörkgrå fogar. Min tanke med färgvalet på golvet är att plattorna är lätta att hålla rena och blir fogarna smutsiga så skall det inte synas när de är mörkgrå. Hade först tänkt köpa Biltema klinker, men det var ungefär samma pris på Kakeldax (109kr/m2) och klart närmare.
 
Glömde att jag även fixat marken runt garaget. Det blev stödmur och plattsättning. Sista plattan la jag veckan innan lucia så det var på det berömda.
 
  • plattor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt.
 
Tack!

Det blir förhoppnignsvis lite mer bilder efter helgen. Har tyvärr inte fått spikpistolen för listerna så det blir nog 13-helgens jobb.
 
Då har jag börjat med klinkern. Nänstan halva är klart och jag känner mig rätt nöjd med valet av färg och storlek på plattorna.30x30 granitkeamik i grått med grafitsvart fog.

I morgon blir det att flytta över alla saker till den färdiga delen och börja med resten
 
  • 386629_10150504570984695_580954694_8581531_100164489_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket stiligt
 
Tack! Ser fram emot att få det hela klart så jag kan börja planera för hyllor och skåp. Det är helt fantastiskt vad saker man lyckas samla på sig!
 
Jonas_Olofsson skrev:
Ser kanon ut!
Tackar! Alltid uppskattat med lite bekräftelse på att det man gjort inte ser helt hemskt ut! :)
 
Redigerat:
Snyggt. Vilken är tillverkaren av granitkeramiken?
 
Skall se vad det står på kartongen i morgon. De kär iaf köpta på Kakeldax och färgen heter Valencia.
 
Nästan något rätt. Kvadra - Virginia.
 
Ok tack. Den verkar ha bytt namn till "Granito 1" i nya katalogen.
 
Då har bänkar och skåp kommit på plats.

Den med skiva både under och över har hjul i ena änden och ben i mitten och i den andra så man kan flytta runt den om man ex skulle få för sig att köra in en bli i garaget. Båda är gjorda av IKEA köks inredning och Numerär bänkskivor.
 
  • 397324_10150551945324695_580954694_8750874_434224540_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 397216_10150551654479695_580954694_8750101_465377419_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det börjar bli användbart utrymme ser jag, stiligt!
Den där flyttbara "köksbänken" verkar suverän och lagom elegant för ett hobby/arbetsrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.