Vilket strålande gensvar:)
Efter en dags krypande i källaren och handlande hos elfirman inne i storstan så blr det mesta draget i källaren och det som syns blir i DMT.
Tack allihop för hjälpen.
 
Hörnuttag - vad har dessa fula uttag i en tråd med denna rubrik att göra!? Jag tycker definitivt att det är snyggast att dölja uttagen under överskåpen (speciellt om de har list i framkant blir uttagen relativt osynliga) eller att fräsa in apparatdosor i väggen så att uttagen hamnar på kaklet utan synlig kabeldragning.
 
Anders Johansson skrev:
Hörnuttag - vad har dessa fula uttag i en tråd med denna rubrik att göra!? Jag tycker definitivt att det är snyggast att dölja uttagen under överskåpen (speciellt om de har list i framkant blir uttagen relativt osynliga) eller att fräsa in apparatdosor i väggen så att uttagen hamnar på kaklet utan synlig kabeldragning.
Du vet, det ska ju vara möjligt att stoppa in kontakterna i uttagen också utan att man ska behöva böja sönder sig...
 
OBS alltså att jag föreslår hörnuttag i hörnet mellan överskåp och vägg, där de syns i stort sett lika lite som vanliga utanpåliggande uttag monterade på undersidan av överskåpen, fast man kan koppla i kontakter utan att bryta ryggen ;)
 
O
Jag håller med föregående två skribenter. Hörnboxar monterade under skåp och mot vägg är både snyggt och framför allt praktiskt. Dock saknar jag lysrörsarmaturer med samma geometri som hörnboxarna, så det har jag fått tillverka själv. Flera av mina bekanta har frågat vart jag köpt dem och blivit lite besvikna av svaret. En annan sak som är väldigt uppskattat med en sådan lösning är att en vanlig väggströmbrytare (Eljo Trend) blir väldigt enkel att hitta när man fumlar under bänken. Åtminstonde jämfört med de byttesmå brytare vanliga diskbänksarmaturer brukar ha. Enda egentligen problemet som jag ser det är för trendmässigt korrekta människor som vill ha rostfritt, skarpa färger och undviker vitt. Har inte sett hörnboxar i annat än vitt.
 
Exxacts hörnbox finns i färgerna vit, antracit och metallic. Uttag- och strömbrytarinsatser i samma färger och sedan ett stort utval av olika ramar. Ovan nämnda färger, rostfritt, glas osv osv. :)

//Patrik
 
Ibland undrar jag om Patrik_Hed får betalt av ELJO ;)
 
Eljo och fresh... :)
 
Akzid skrev:
Eljo och fresh... :)
:wow:d^_^b
 
Glufsglufs skrev:
Ibland undrar jag om Patrik_Hed får betalt av ELJO ;)
Ja, det får jag faktiskt. Eller rättare sagt, jag jobbar åt Schneider Electric.

//Patrik
 
O
Patrik_Hed skrev:
Exxacts hörnbox finns i färgerna vit, antracit och metallic. Uttag- och strömbrytarinsatser i samma färger och sedan ett stort utval av olika ramar. Ovan nämnda färger, rostfritt, glas osv osv. :)
Jag är kvar i 80-talet och Eljo Trend-världen! ;)
Men "nästa gång" jag köper gammalt hus och renoverar allt så skall jag definitivt köra på Exxact! d^_^b
 
Vet inte om det passar i denna tråden men Steamboy kan du inte lägga in en bild på dina hemmagjorda lampor? Blev lite nyfiken på hur det ser ut. =) Och angående kablage som är utanpåliggande = fult. Kostar att ligga på topp. =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.