Har helt kört fast ang handtag till köket....tänker tillverka egna istället men behöver lite mer idéer och kanske bilder på handtag.

Enda kravet är att det är i metall.

Låt fantasin flöda flöda nu :D
 
Är det ett lantligt kök, eller kanske tung industri design ;-)
 
Rostiga, lackade armeringsjärn hade vart coolt och passat in i din stil :). Formen som ett |_____| typ.
 
Små U-järn (2x2 cm?) som är obehandlade, i samma stil som ditt loft. monteras mot luckan uppenedpå typ fast tvärtom I_I .
Ett annat alternativ är att att snida handttag i trä (ex teak), eller material som blivit över som monteras med distanser (avsågade rundjärn) mot luckan.
Edit: Dr Fozz kom med samma förslag, såg inte detta.
 
Mikael_L
Hade luckorna varit lika "rough" som skivorna hade det säkert fungerat bra med armeringsjärn.

Eftersatt ha set luckor och skiva föreslår jag långa rostfria handtag i rundsål.

Får själv fundera över armeringsjärn till badrummet. Tack för tipset!
 
Här börjar det hända saker...armeringsjärns tanken har funnits men inte på DR Fozz stil men den var bättre än min egen.. :)...en vild tanke jag hade förut var att använda verktyg...typ led nycklar eller något...

Färdiga handtag är i nuläget uteslutet.....

Kom igen nu....släpp loss alla galna idéer ni har eller har haft... :D
 
En ide är korkar, gärna champagnekorkar som skruvas fast på lådfronterna. Såg i Äntligen Hemma att Lulu Carter
klippte sönder bälten och gjorde handtag av dessa !
 
Vad sägs om dessa?
Den lite matta ytans struktur skulle kanske matcha den matta ytan på stenskivan.

tyda-handtag__73609_PE190376_S4.jpg
 
Varför inte låta staketet på loftet gå igen på luckorna/lådorna oxå. Utgå ifrån bilderna du har lagt ut i tråden ombyggnad av sommarstuga- inlägg #353, men att ha handtagen då i borstat stål utseende. Det skulle jag ha gjort:) Men det är bara mitt förslag.
 
Mackin skrev:
Varför inte låta staketet på loftet gå igen på luckorna/lådorna oxå. Utgå ifrån bilderna du har lagt ut i tråden ombyggnad av sommarstuga- inlägg #353, men att ha handtagen då i borstat stål utseende. Det skulle jag ha gjort:) Men det är bara mitt förslag.
Bra förslag :)...ska kolla upp ang matrl till det.
 
Så här blev det...
DSC00516.jpg
 
Mikael_L
Bra "val". d^_^b

Inte för ruffigt jämfört med luckorna, inte för stiligt jämfört med husets övriga detaljer. :)

Är dom lackade, eller ska bli?
Jag misstänker att det kan vara smart, ifall du inte gillar att få lite slumpmässig rost här och där. ;)
 
.....dom ska rostas först sedan oljas eller lackas.....
 
Supersnyggt!!! Bättre än jag hade föreställt mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.