Hej,

någon som vet några tillverkare/försäljare av persienner som är bra? IKEA har inte sina för hemförsändelser, så jag måste hitta något alternativ! Tacksam för alla tips!!

Jenny
 
Jag tycker det var bra att du försöker hitta ett alternativ till Ikea, jag handlar mycket där och är för det mesta nöjd men deras persienner köper vi ALDRIG igen.
 
Bauhaus, Biltema...

Vad hade du Robbin för problem med IKEAs?
 
Persienngruppen / Stockholms kontoret 08-545 81 885
Haglunds i Falköping / 0515-723500
Persiennkompaniet / 08-4410080




 
Någon som vet något om priser när det gäller persiennkompanier och persienngruppen t.ex.? Högt över IKEAS antar jag.
 
Har inget prisexempel men ja dom är dyrare,
men du får en rullgardin / persienn som håller
betydligt längre än Ikeas och som du kan få
i vilka kulörer / träslag du vill, vilket kan vara kul......
 
AndersG skrev:
Bauhaus, Biltema...

Vad hade du Robbin för problem med IKEAs?
Snören som gick av väldigt lätt, pinnen man vrider runt för att ändra persiennerna var väldigt trög och tillslut gick det inte att ändra persiennerna dessutom sitter snörena som man drar upp och ner väldigt långt in så de hänger nästan mitt i fönstret inget snyggt dagtid när persiennerna är uppdragna, persiennskenorna lossnade från hållaren där uppe mm mm. Vi hade 4 persienner från Ikea och alla krånglade på dessa punkter.
 
Såg i ett reklamblad från persiennpågarna pris på 522kr + montering för vita standard persienner stl 80*120 går man upp någon prisklass kostade det 967kr+mont ,
 
Jag jobbar med försäljning samt tillverkning av solskydd.
Samma kvalitet (om inte bättre) som Persiennpågarna.

Skicka ett PM om ni vill ha pris eller har frågor om solskydd.

 
Hej har precis köpt nya fönster (PVC) och vill nu givetvis oxå ha något mörkläggnings system. Har kollat på tyska Rolladen men det är ju så fruktansvärt dyrt.Vad kan du rekommendera? Är öppen för samtliga förslag, bara det är av bra kvalitet.
Måtten på fönsterna är: H x B 1177mm x 1465 mm

Mvh Kristina ??? :-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.