Hej,

Jag funderar på centraldammsugare och behöver hjälp från någon/några med erfarenhet.
Centraldammsugare är väll mer hygienisk då utblåstet är utåt och inte i rummet man dammsuger. Men hur smidigt är det egentligen med den långa slangen? jämför med att köra runt en damsugare med lång sladd? Hur många uttag bör man ha för att det ska vara smidigt?

Är det helt enkelt värt investeringen i en centraldammsugare jämfört med en bra vanlig dammsugare (eller en på varje våning)?

Tack för synpunkter
 
Det står skrivet mycket om detta på forumet så det är bara att söka.

Jag skulle verkligen inte vilja vara utan min CD. Vi har ett uttag på bovåningen + 11m slang. Fungerar klockrent tycker jag. Detta är kompletterat med två sockeluttag - ett i hallen att borsta grus i, ett i köket att borsta smulor i.

I en garderob har vi förberett för att ha slangen hängandes inkopplad, dvs det finns ett uttag där. Då kan man för snabbstädning slippa koppla in slangen utan bara ta ut det man behöver....

Själva CD'n har jag i garaget för att kunna städa bilarna på ett effektivt sätt - komplettera med en billig slang i plast som garageslang.

Vad gäller slangen så föreslår jag att du köper en dyr slang. Billiga sniklangar veckar sig och blir mycket trasligare än kvalitetsslangar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.