Så här i juletider och med trötta "renoverarryggar" så har blicken då och då fastnat på dessa massagedynor för hemmabruk.

Den vi tittat på ligger på runt 3000:- och har ett antal funktioner men frågan är om det är ett effektivt redskap eller bara ännu en mirakelmaskin som hamnar i en skrubb vad det lider?

Någon med erfarenhet av dylika maskiner?
 
Hej'

Jag fick en dyring i juklapp och den är faktiskt helt ok Shaihautsu massage från OBH nordica ligger runt 2000:- dock den har två kulor som roterar och åker upp och ned. Elgiganten brukar ha denna uppställd på demo så du kan prova

Har även provat såna för under 500:- men dom har bara ett par skakmotorer i sig och blir nog troligen en sån pjäs som hamnar på vinden efter en vecka.
 
Då jag själv tränade sönder min rygg och nacke redan som ung har jag testat en hel del lösningar. Jag har inte hittat någon som är riktigt bra, men samtidigt ska man inte döma ut dem innan man testat då de är olika bra på olika saker.
Det finns fina (svindyra) massagefotöljer med inbyggd tv, dvd och surroundanläggning men även om den ser fin ut där den står i mitt v-rum så är det ganska bortkastade pengar.
Jag skulle nog börja med att ringa runt till olika massörer i området. Många är ganska billiga trots att de är riktigt bra. Kanske ett förslag till den röda gubben...

Kom dock ihåg att om du har ont så ta den signalen på allvar och tala med en läkare istället! Jag förstörde min rygg redan i mellanstadiet och fick höra redan då att jag aldrig kommer bli bra igen även om jag kommer kunna göra det mesta i livet, men att jag får planera varje lyft etc.
 
Ja frågan är om du är trött i ryggen (träningsverk) eller om det är verk som beror på att kotor låst sig.

Som bra billigt träningredskap så kan jag starkt rekomendera en pilatesboll som man ligger på mage och har fötterna instuckna under kökskupen och rullar försiktigt upp ryggen + situpps på rätt sätt så förebygger man svag rygg på ett bra sätt
 
galento
Lite off topic kanske,men jag har gått på massage hos massör i flera år och det
har gjort underverk flera ggr på kroppen.Även om man inte har några "krämpor"
för tillfället tror jag det är bra att underhålla kroppen och man mår bra även psykiskt.

Har dock inte testat hur "bra" dessa dynor är.
 
Det blev en 3000:- dyna med fyra massagepunkter och ett antal olika program/inställningar.

Facit så långt är över förväntan, förutom den rena njutningen så kan den verkligen knåda ordentligt.

Ihop med lite seriös stretching så är det helt klart ett riktigt verktyg.
 
Vi fick oss en spikmatta i julklapp, av mig, den är riktigt skön att somna på, sen så vakanr man till efter någon timme och pillar ut den och sover vidare.
620:-
 
Massagedyna i all ära, men riktig massage och spikmatta är bäst! Jag har den klassiska shantimattan eller vad den heter, men såg en riktigt cool spikmatta idag: http://www.spikmattan.com - denna ser lite mer proffsig ut än den jag har. Kan också rek. http://www.massageterapeuter.se (där hittade jag min grymma massör!!)
 
Massagedyna är grymt skönt , vissa modeller kan man även ha i bilen
Bra info om massagedynor hittade jag här http://mass​agedyna.​nu
 
Det bästa är när jag sjunker ned i ett djupt badkar med en 45 kilos thailändska med långt svart hår, och hon sätter igång med att massera min överfeta kropp, närmare himmelen än så kan man inte komma.....
 
3000 till frugan och saken är löst :)
Blir mycket skönare.
 
raveper skrev:
3000 till frugan och saken är löst :)
Blir mycket skönare.

3000! Var gång............? det kostar bara 200 i Thailand
 
Ärligt saturnus? Vad tillförde du tråden, lägg ned denna typ av inlägg.
 
pbengtsson skrev:
Ärligt saturnus? Vad tillförde du tråden, lägg ned denna typ av inlägg.
det handlade om massage, om jag förstod det rätt. Själv har jag ett knä som saknar ledband och korsband, så det är inte enkelt att få detta masserat. Funkar knappast med repstege eller kulram:S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.