Mikael_L skrev:
Ja har man lyxen av att ha "oändligt" med utrymmen så behöver man ju inte kompromissa, d^_^b
Man får väga sina behov i livet. En gård på landet ger förstås betydligt mer utrymmen än en egna-hems-kåk i Bromma. Så någon lyx handlar det inte om, i mitt fall.
 
Norrhyttan skrev:
Så du ser ingen poäng i att ha ett fingarage bredvid det vanliga mekgaraget?
När jag bara får tummen ur står två garage på dagordningen. Ett på 80 kvadrat med 3,80 i takhöjd så man kan använda 2-pelarlyften som stått och skräpat i fem år :)blushing:) och ett på 120 kvadrat som blir mer pojkrum/museum med mysiga bilar, hojar och prylar.
Någonstans måste ju de fordon man inte behöver skruva med stå, för att frigöra utrymme för de som behöver omvårdnad.
Lokaler finns för bägge dessa garage, de ska "bara" inredas... *suck*
Du har rätt, jag var för mycket realist i min tankeverksamhet.

Ska snacka med frugan om att gräva ur för en källarvåning till under huset....:)
 
MathiasS skrev:
Du har rätt, jag var för mycket realist i min tankeverksamhet.
Mina planer är realistiska för mig. Att inreda befintliga lokaler är inte övermänskligt. En del går säkert i land med att gräva ur under hela huset också, men då hade jag nog hellre valt ett annat boende där förutsättningarna är bättre.

Poängen var väl att åtminstone jag förknippar en mancave mer med "pojkrum för vuxna" än grovverkstad. Min bild av mancave är typiskt mysgarage med finbil, motorcykel, flipperspel, bar, soffor och rejäl stereo. Pojkleksaker.
 
Hmm, synd att min övervåning saknar hiss.

Men jag får väl trösta mig med att ställa in Puch moppen eller Honda crossen i tv-rummet sen när dom är renoverade. :)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Mycket snack, men lite lite bilder :/
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.