God afton alla!!! ;D
Har börjat kika runt på parkettgolv till det tänkta huset och var idag inne på Byggmax...Dom har en del olika parkettsorter som ser väldigt bra ut.Dom har nu ngn clickvariant i ek för 239 kr/kvm.Tycker jag verkar bra men vad tycker ni alla proffs därute??!!
 
Hej du!

Jag har lagt Byggmax oljade ekparkett i större delen av lägenheten för några år sedan. Dock ej klick, eftersom de hade kampanj på den utgående modellen som limmas. Är helnöjd! Kostade 229kr/kvm har jag för mig. Är inne på att köpa klickvarianten till vårt nyköpta hus... Man fick dock vara noga att rensa spåren från ev lösa bitar, annars blev det glapp. Det borde vara lättare att hantera med klickgolv eftersom man inte har ett torkande lim att kämpa med!
 
Hallå,
Jag har precis lagt det i övervåningen på vårt hus.
Cirkus 75 kvm med klickparkett som fungerade mycket bra !
I ett rum lade jag vitlaserad askparkett från UPO (limmade) och det blev inte alls lika fina skarvar som med parketten från byggmax.
Glöm inte att köpa verktygen bara... för ibland fick man verkligen dunka och slå för att få ihop ändskarven men man lärde sig tekniken allt eftersom.
 
::) ::)
Hej alla,
ByggMax säljer bra parkett från "Barlinek", en polsk fabrik. Jag köpte 60 kvm, lackade ek, limmfria, passar bra. Några plankor var skaddade men ByggMax byter dem utan problem.
Ni kan läsa mera om produkten om ni går på www.barlinek.com.pl , web sidan på flera språk, svenska också.
Om ni letar på www.google.com och skriver "deska barlinecka" får ni flera web sidor från Polen där ni kan granska priser och hitta mycket bredare urval, flera olika sorter och kvaliten.

 
8) Perfekt!!Tack för hjälpen...nu har jag bara 3684 andra funderingar innan vi kan dra igång vårat bygge...Ibland känns det som jag börjat i fel ände....Har ej fått bygglov än men bekymrar mig redan för parkett och rostfria vitvaror...Den som lever får se...... :p
 
Jag har lagt 30 m2 byggmax barlinek golv på övervåningen och 15 m2 i hallen. Ek och Ask. Det har fungererat felfritt och ser mkt bra ut efter 6 mån. Nu ska jag ner till polen och köpa ytterligare 15 kvm barlinek parkett till sovrummet, så det blir ännu billigare, ca 169 kr / m2.

 
Har lagt 20KVM oljad ek från Byggmax funkar klockrent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.