Läste en artikel i DN i morse om den amerikanska mannens intresse i att skapa en "mancave".
Någon som vill börja tråden och visa vad ni åstadkommit ?
 
  • Mancave.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är nog inget unikt för den amerikanske mannen =)

Det vore trevligt att få ETT rum att bestämma över iaf (Jag får inte ens ha serverhallen/verktygsförrådet i fred, tydligen ska det vara en klädkammare...)
 
13th Marine skrev:
Är nog inget unikt för den amerikanske mannen =)

Det vore trevligt att få ETT rum att bestämma över iaf (Jag får inte ens ha serverhallen/verktygsförrådet i fred, tydligen ska det vara en klädkammare...)
Jag har den fantastiska turen att min hustru har låtit bygga ett extra rum på 25 kvm åt mig. Har ställt in mina motorcyklar, verktygsbänk, verktyg etc Återkommer med bilder snart men nyfiken på hur andra gjort så man får lite tips. Skulle gärna vilja ha en bar men det måste vara stilfullt !
 
Är hemmabar för män som aldrig får gå ut??
 
Jag har 120 kvadrat "Mancave" Fylld med en MC, Mustang 70, en svarv, travers och ett svetsbås. Givetvis så finns det en fika hörna också. Verkstad kallas det visst... :)
 
Totem skrev:
Jag har 120 kvadrat "Mancave" Fylld med en MC, Mustang 70, en svarv, travers och ett svetsbås. Givetvis så finns det en fika hörna också. Verkstad kallas det visst... :)
Coolt ! Några bilder ?:wow:
 
Allt jag har tillhör min "Mancave"....
 
Mikael_L
Ojoj, min våta dröm är ett lyssningrum på ca 25kvm, med en bra stereo och skön fåtölj.

I nästa liv kanske ... :p
 
Håller precis på att bygga kontor för mig på övervåningen, där jag ska spendera mina arbetsdagar. Fördelen med hemmakontor är att man kan utforma det efter eget tycke, inte efter någon företagspolicy. Så det blir lite mancave.
På samma våning finns cigarrummet och baren, bägge med nakna timmerväggar och inredning i gammalt obehandlat återvinningsvirke och timmer.
Sakta men säkert håller jag på att tar över hela övervåningen. Tyvärr har det medfört eftergifter, jag fick utrymma mitt 30 kvadratmeter stora lekrum med stor bilbana fräst i MDF i tre våningar, flipperspel och annat trivsamt. Det rummet är numera vårt sovrum.
 
Enk Projektet skrev:
Allt jag har tillhör min "Mancave"....
Lugn och fin, sånt brukar gå över :rolleyes:

Håller på och funderar på min egen grotta/garage ca 80m2 med isolerad vind, blir nog ett "mys" rum på övervåningen för mina "renare" intressen, bilar får jag leka med en trappa ner...

//Jante
 
Konstig "mancave" på bilden. Ser ut som att någon tappat ett vardagsrum i garaget....
 
MathiasS skrev:
Konstig "mancave" på bilden. Ser ut som att någon tappat ett vardagsrum i garaget....
Hmmm, många amerikanska män kanske är konstiga...;)

//Jante
 
Ja man ska väl kanske passa sig för att tycka om vad som är konstigt, men i de domäner jag bestämmer över måste man iallafall kunna spilla lite olja och köra kapsågen utan att bedrövas över att det blir lite skitigt.....
 
MathiasS skrev:
Ja man ska väl kanske passa sig för att tycka om vad som är konstigt, men i de domäner jag bestämmer över måste man iallafall kunna spilla lite olja och köra kapsågen utan att bedrövas över att det blir lite skitigt.....
Så du ser ingen poäng i att ha ett fingarage bredvid det vanliga mekgaraget?
När jag bara får tummen ur står två garage på dagordningen. Ett på 80 kvadrat med 3,80 i takhöjd så man kan använda 2-pelarlyften som stått och skräpat i fem år :)blushing:) och ett på 120 kvadrat som blir mer pojkrum/museum med mysiga bilar, hojar och prylar.
Någonstans måste ju de fordon man inte behöver skruva med stå, för att frigöra utrymme för de som behöver omvårdnad.
Lokaler finns för bägge dessa garage, de ska "bara" inredas... *suck*
 
Mikael_L
Ja har man lyxen av att ha "oändligt" med utrymmen så behöver man ju inte kompromissa, d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.