Vår garageport från Crawford har gett upp sin radiostyrning. Det var gammalt 40 MHz system, kostar antagligen en förmögenhet att byta (om det finns reservdelar).

Så jag tänkte haka på mig med ett relä på väggbrytaren. Behvös en puls på 1s eller så för att öppna/stänga. Det är 5V signalspänning, har inte orkat ta reda på om man skall bryta eller sluta, men nåt är det. ;) Det finns 230V i närheten om man behvöer det för någon abrovink. Vill inte gärna löda för mycket dock i 230V, utan det skall vara snyggt. Kan sätta upp i en Normlåda också. Fjärrisen skall vara så enkel som möjligt, men visst mått av signalkodning vore bra, så det inte störs ut.

Men, jag tycler det är konstigt att man inte hittar någon radiostyrning som direkt passar? Nexas system är ju för 230V, och man måste löda om dem för att bli potentialfria. Inte sugen på det alls.

Snygga lösningar ni kan tipsa om?
 
Budget?
 
500-700? Tusenlappen för en snygg, elegant och kvalitativ lösning.
 
Det löste sig som så att frugan ringde Crawford Center så de kom och tittade på det och bytte motor och fjärrkontroll och justerade upp porten. Så nu är den lite snabbare också.

Fast, det kostade ca 6000 kr... ;)
 
Yuk!
Som hela min port med motor och allt. Den heter förvisso inte Crawford...men ändå.
 
Har en ganska bred port, så det gick inte med lilla motorn sa han... Skit samma, det funkar bra nu.Inte min plånbok. ... ;)
 
Ordning och reda när hustrun tar kommandot. Har du meddelat henne att spa-kontot är reducerat?
 
Det är bistert när man får ta ett rejält tag i lädret men jäkligt gott när man får ordning på grejerna direkt istället för att gå och dra på någon halvstabil lösning alldeles för länge...
 
+1 laidback. Det är lätt att spara pengar när man är så velig och omständlig som jag. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.