savio skrev:
Dessvärre väldigt omständligt.
Dessutom behöver jag involvera fler hantverkare än elektrikern.
Det kommer inte bli snyggt och det kommer bli dyrt.
Vad är det för tak du har i badrummet egentligen? :) Sånt där kan man ju i regel göra själv.

Men om inte annat så får du väl dra till BRL eller dylikt och köpa två nya högtalare där.
 
Tänk också på att se till att monteringshålen du redan har inte är för stora (antar att de är 194mm i diameter?) för eventuellt nyinköp, de du hittade på kjell t.ex. ska ju ha 135mm så de borde inte alls funka för dig. De du länkar hos BRL ska dock ha 195mm så det borde gå bra rent storleksmässigt.
 
De högtalarna du nämner har jag ingen erfarenhet av men frågan är vad du avser med att de skall klara våtutrymmen.
Har du övervägt "vanliga" högtalare....kanske du behöver byta ut skruvarna på utsidan mot rostfria, men jag tror inte ens det behövs.
 
Bilhögtalare borde ju funka bra, kan ju vara rätt fuktigt i en bil också.
 
sblixten skrev:
De högtalarna du nämner har jag ingen erfarenhet av men frågan är vad du avser med att de skall klara våtutrymmen.
Har du övervägt "vanliga" högtalare....kanske du behöver byta ut skruvarna på utsidan mot rostfria, men jag tror inte ens det behövs.
Jag vet ärligt talat inte vilka krav man ska ställa på högtalarna när det gäller att stå emot väta.
Antar att det är stora skillnader på ett badrumstak och tex bastu.

Snackade med en på BRL, dessa skulle fungera utmärkt i badrum enligt honom.

Ang mått så stämmer det som nämnts i tråden att håltagningsmåttet på befintliga hål är 195mm, vilket alltså gör att de från BRL bör funka.

Någon som behöver min överblivna stereohögtalare? =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.