Ska iväg och köpa fogmassa till en glipa i golvläggningen å har läst massor om fogmassa nu på nätet (och efter min fråga i golvforumet). Nu har jag oxå börjat fundera om jag skulle kunna fixa fler saker med fog. Jag tog bort tre fula och missmatchade kvartslister som stod på varandra från golv till tak. Jag tyckte det var en ful lösning av tidigare snickare å tänkte man måste kunna lösa det snyggare innan jag målade om. Nu är då frågan hur... Kan jag använda någon typ av fogmassa på sånna här glipor. Blir det snyggt/ok? Tänker att det mesta blir snyggare än nu/innan. Hur gör ni andra mellan täcksidor/skåpshörn och vägg??

Det går alltså inte sätta en enda lång kvartsstav eftersom kaklet går längre ut än överskåpetoch underskåpet går ännu längre ut.


Tacksam för svar!
 
  • fog 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • fog1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • fog2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JAg kan bara se två bilder, så här kommer 3e.
 
  • fog2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JAg har tänkt gjuta bänkskiva i betong alt. köpa i ek, samt efter det ska jag lägga silikonfog utmed kaklet.
 
Du verkar ha panel på väggen, så varför inte anpassa en list mot skåpen och bänkskivan. Du får såga till den så den passar och sedan måla den vit eller lasera den som du gjort med panelen.
Tycker att det är för mycket att ge sig på med fogmassa.
 
Tack för svar!
Menar du en list som beskärs med flera urgröpningar för alla ojämnheter (bänkskiva, kakellist osv)?
 
Lissandra skrev:
Tack för svar!
Menar du en list som beskärs med flera urgröpningar för alla ojämnheter (bänkskiva, kakellist osv)?
Missade din fråga, så det blir ett sent Ja på den.
 
Sent omsider, skaffade fog som ser ut som lite ekfärg. Enkelt å duger till oss.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1342351502.795687.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.