Per-Erik skrev:
om det inte är massor med meter man ska ha kan man alltid höra med en ventelations firma eller plåtslagare om dom har nån meter över.... Så gjorde jag fick ca 2meter utan problem..
De brukar gå få bättre pris om man säger att man inte är intresserad av momsen som göder G Persson... ;) ;D
 
T
Oj, -glöm Coop forum bygg.
189:- för 100mm/3m
235:- för 125mm/3m
405:-/m för 160mm/3m (135:- per m)
Böj 90* 115:-
Allt ink 25%moms. Alltså Platinapriser på plåt  HUAA!!!

Men firman brevid totalrenoverar och gissa hur mycket 100/125/160 som dom slänger + alla ljuddämpare, i mycket bra skick dessutom- max 2 år gammalt, no problemos sa bygggubbarna, frugan är inte lika glad över alla rör i garaget nu, men jag borde ha tjänat runt 5000 pix på rör +ljuddämpare, ska bara diska dom lite-hehe......
 
Tn-funkis: Jag står med bilen på tomgång...nästan... och tänkte köpa ljuddämpare. Hur många ligger i ditt garage...och behöver du alla? ::)
 
T
Fasting65 skrev:
Tn-funkis: Jag står med bilen på tomgång...nästan... och tänkte köpa ljuddämpare. Hur många ligger i ditt garage...och behöver du alla?  ::)
Tog för eget behov (2st 160mm rund dämpare+1st 100mm rund dämp + irisspjäll+dito rör med samma dimensioner)
Det finns bara kvar rör just nu (100-160 samt monstersize rektangulär som man kan gå i !!)
Om du bor i Sth kan jag maila dig adressen
 
Var precis in på K-Rauta och de tar 145 svenska pesetas för 3m 100mm spiro... Kommer inte ihåg priserna på de andra dimensionerna de hade...

/Jonas
 
Det är väl så att andra rör än ventilationsrör kan vara fel enligt byggnormer. Ventilationskanaler skall t.ex. vara:
- svårantändliga (brandkrav)
- Inte bli statiskt laddade (damm)
- Täthet i kanaler och skarvar (energihushållning, kondensrisk m.m.)

Vad kostar 3m avloppsrör diam 100?? och böjjar m.m. på byggvaruhandeln. Nån som vet?
 

För den informationshungrige kan det vara intressant att veta att på Lindab sitter det en rad tekniska säljare som man måste passera till butiken - dom pratar gärna och ger tips även till vanliga amatörer. En bra infokälla.
[/quote]

det är dom som skall ha betalt för rören ;)
Så utnyttja dom väl
 
Jag har för mig att jag för några månaders sedan läste om ventilationsrör i annat material (typ returpapper som gjorts brandsäkert ???) som används och tillverkas utomlands. Bråkdel av kostnaden. Men den som försökt importera ströps snabbt av den svenska vent-maffian.

På något av forumen om byggmaterial tror jag det var diskuterade man inköpsresor till Polen, kan föreställa mig att detta är en typ av material som det kan löna sig att handla där, särskilt om det börjar bli mycket.

/P
 
Det var väl isolering som rören var gjorda av?
För egen del så håller jag mig till spirorör. Tror att de håller bäst i längden.

Vill man komma billigare undan med inköpen så kolla upp var det finns en byggåtervinning i er närhet. Där brukar man kunna få sådana saker för några ören.
 
Helv_ vad prriserna gått upp.

269 kr för 125 rör på Coop. Gick över till byggfirma . 255 + moms :surprised: :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.