nån som vet vad det kostar att dränera och islorera en källar huset är på 80kvm och det är ler jord runt huset
nån som vet en bra firma runt eskilstuna
 
Hur långt är ett snöre? :)

Beroende på hur mycket kringjobb du väljer att göra så skulle jag gissa på 120-150 000:-.
Går att få billigare om man gör lite själv. Går också att förhandla fram bättre pris om man ringer runt lite.
Glöm inte att ta referenser bara! Billigast är inte bäst! Och dubbelkolla även att firman är bra försäkrat! Om nu huset skulle få för sig att sätta sig, eller ännu värre, trilla ihop.

Lycka till!
 
ja det där med att huset kan sätta sig efter dränerings jobb är det vanligt?
 
2slow4you skrev:
ja det där med att huset kan sätta sig efter dränerings jobb är det vanligt?
Vanligt är det inte. Men det händer!
Misstänker man att det kan bli problem bör man bara dränera endast någon sida åt gången.

Har du fuktproblem idag?
Eller varför ska du dränera om?
 
ja har fukt problem i ett hörn sen så skulle jag även vilja isolera grunden och huset är byggt 62 så det börjar bli dax att titta över den
 
Det vanliga om man är osäker är att man endast gräver två sidor av huset i taget. Är det blöt lerjord så rekommenderar jag detta.

Det som är vanligt på äldre hus är att dagvattnet inte leds bort på ett riktigt sätt, utan förr i tiden lät man det ofta mynna ut i ett cementrör som slutar någon meter ner i marken intill husväggen.
 
oki mn det borde ju inte vara så svårt att göra jobbet själv om man hyrde nån som gräver bara nån som har gjort det och hur lång tid det tog`?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.