Topfield 5000PVRt med 80 Gb hdd

- Marksänd mottagare för Boxer
- 80 Gb hdd.
- 2 modulplatser
- Dubbla tuners
- Dubbla tuners som gör att man kan spela in en kanal medans man tittar på en annan
- Bild i bild inspelning (PIP)
- Dolby digital

finns på Neptunsat för 6099 kr
http://www.neptunsat.com/se/
 
samma som ovan men 160Gb:


Topfield 5510PVR med 160 Gb

- Inbyggd Conax
- 2 modulplatser
- Dot-Matrix front Display(VFD)
- Dubbla tuners som gör att man kan spela in en kanal medans man tittar på en annan.
- 5000 kanal och radioplatser
- Bild i bild inspelning (PIP)
- USB 2.0 för snabb överföring av filer till PC
- Inbyggda spel
- S/PDIF
- Dolby digital


Pris: 6 249,00 SEK
 
Men den sista är väl inte för marksänt eller ?
 
Någon som har koll om Force 7-serie är släppt (med dubbla tuners samt 160GB HD).
Hoppas bara att de löst buggarna med mjukvaran från 5-serien...

http://www.force.tv/page228.aspx

//Force-diggare
 
LÅter otroligt intressant. Både Topfield och Force 7!

Vet ngn av er hur det går om man har DVD filmer liggandes på sin vanliga dator. Kan man spela upp dom på ovanstående maskiner eller måste jag handla en separat DVD spelare.
MP3? Går det att spela upp ?

 
Lutar åt en Topfield 5500 alltså. Men varför har man USB 2 interface? Kan man skicka filer, filmer & musik mellan PC och PVR´en, som man vill?
Förskte hitta information om det men... ::)
 
MrMagic skrev:
Men den sista är väl inte för marksänt eller ?
Oj, måste missat det :-/
 
Jag var ochså inne på en Topfield men sen insåg jag att det var billigare att köpa två boxar, en med HD och en utan. Köper man tex Force 530 med ett Boxer paket + en Nokia 112T så hamnar man på under 3000 spänn.
Enda nackdelen är att man behöver 2 kort ett vanligt och ett tvillingkort.
 
Det senaste erbjudandet jag såg var en Force 530T samt dess lillebror (300) för 1995:- med Boxer. Då var bindningstiden iofs 2 år har jag för mig.
 
Det är bara 1 sak som fattas på topfield boxen .. ett Ethernet interface för att ansluta den till sitt nätverk ! :) Jag väntar bara på att det skall komma ut en sån box på marknaden som har allt .. !
 
Var inne på att först bygga en HTPC. Kollade på Wellton Way, som verkade vara det jag letat efter. Men dom har inte möjligheten att ha 2 tuners. Det är väl lite det som är poängen att kunna se ett program och spela in ett annat?! ???
 
Finns andra som klarar flera tv-kort tex. Windows mediacenter. Vet inte vilka av dom andra som klarar flera men kolla in showshifter, meedio, mediapoprtal, mythtv osv.
Alla har snyggare gränssnitt än Welltonways, iof är det svårt att ha fulare ;-)
 
Jo men det skulle vara skönt att köpa det färdigt. Ska man köra Windows och sånt så vad jaghar hört är det ett himla meck med drivrutiner osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.