Fastnar du inne på paypal sidan så verkar det vara något konstigt med den o inte axminster.
Har du gått in o kollat på paypal direkt så att det inte ligger några genomförda betalningar till axminster.
 
Mitt sämsta köp måste vara Bladerunner gipskniven. Helt meningslös.
 
En ganska bra grej vid gipsning är japansågbladet som man sätter i brytbladskniven
 
1. Tapetångare. Visade sig gå fortare med blomspruta med vatten.
2. Regel/metall/strömdetektor från Bosch i mitt hus. Aluminiumfolie bakom gipset gjorde att alla sensorer fick fnatt.
 
baljbalj skrev:
2. Regel/metall/strömdetektor från Bosch i mitt hus. Aluminiumfolie bakom gipset gjorde att alla sensorer fick fnatt.
Man använder elektromagnetiska fält i de här regeldetektorerna. När fälten påverkas annorlunda finns det något bakom skivan.
Det blir problem med dubbla skivor eftersom man har en liten luftspalt emellan skivorna, som ger ett stort språng i "brytningsindex".

Väljer man sedan att skärma av med metall - är det klart att det inte fungerar.

Mot enkla gipsskivor fungerar min regeldetektor bra.

Annars kan man använda en magnet och leta efter skruvarna som skivan sitter med.
 
Thomas Lundquist skrev:
[bild]
Vaddå, jag tyckte Biltemas Lecasåg (inte den på bilden, men samma variant) funkade klockrent när jag murade en grund i höstas med U-block. Men visst, hade säkert gått lika bra med murhammaren eller gammal fogsvans...
 
Rund_skruvad skrev:
Verktyg och verktyg, otyg kanske snarare :) Känns som den kommer mest i vägen
[länk]
Schysst ändå att man har möjlighet att betala av den på två år om man har tight budget :D

/A
 
Alko skrev:
Vaddå, jag tyckte Biltemas Lecasåg (inte den på bilden, men samma variant) funkade klockrent när jag murade en grund i höstas med U-block. Men visst, hade säkert gått lika bra med murhammaren eller gammal fogsvans...
Detta är inget onödigt verktyg fogsvans funkar inte
 
Jo, det är ett helt meningslöst verktyg eftersom man redan uppfunnit denna:

Makita_JR3070CT_Reciprocating_Saw2.jpg
 
Om man inte vill investera i denna proffsmaskin är den onödig
 
och denna:

Hitachi-752040-lg.jpg
 
Har man ett lecablock, en såg och ett blad typ det som mathias länkar till så se man ut så här

big_smile_118692683.gif
 
Ja i ungefär 12 sekunder för sedan behöver man leta upp ett nytt block att såga sönder.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.