Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jovisst, men det nya i denna tråd är att skylla på kommunen och hur bygglovet har handlagts vilket är helt fel. Den typen av desinformation är viktigare att moderera bort jämfört med mycket annat som nu modereras tycker jag.
 
Redigerat:
Vi modererar inte åsikter och uppfattningar i sakfrågor på det sättet. Det står dig fritt att säga emot och förklara hur du istället menar att det förhåller sig.
 
Jo Marlene, det är en fråga som varit på tapeten en tid, huruvida byggherren skall ansvara för husbygget. Men jag tycker att med den kontrollplan och samrådsmötet samt en KA som tar sitt ansvar, så borde där inte vara så mycket mer att hymla om. Man får väl hoppas att de flesta villabyggen avlöper som det var tänkt. Däremot kan man resa frågetecken om byggherren inte skulle behöva ett körkort (ett bevis) på att denne verkligen förstår, vad ett villabygge i 3 miljoners klassen innebär, och då dessutom med lånade pengar, m a o en affär med många fallgropar. Det är inte ovanligt att problem med ett husbygge leder till problem för hela familjen, som kanske slutar med skilsmässa, där även barnen far illa,= Staten får ta över en del av dessa problem. Eller att byggherren räknat med att jobb och inkomster skulle vara för evigt, när denne en dag står där utan jobb, och den stora skulden skall delas upp på andra. Många problem m a o
, man kan naturligtvis höja kontantinsatsen för villabyggen, men det leder till färre byggen, och en annan grupp som blit arbetslösa, och så där kan det hålla på tills cirkeln är sluten.
 
Något som talar STARKT för att husföretaget är ansvarig för den felande grunden är följande:
Om husföretaget inte hade varit ansvarig så hade kunden fått ett samtal så fort man såg att grunden börjat sjunka. När huset sedan kom så hade man inte lagt några fingrar i kors eller lagt extrapengar på att fylla ut/jämna till den delvis sjunkande grunden utan man hade ringt till husköparen och förmodligen debiterat vite för att man inte kunnat montera huset på den nu sjunkande grunden.

Istället så säger man ingenting och gör helt otroliga saker för att försöka gömma det faktum att marken inte håller. Så hade ju inte jag agerat om jag stod skadefri iallafall.
 
Hur är det Marlene, tror Du själv på det TS berättar i denna tråd, om ett hus som sjunker?
 
familjen annie skrev:
det finns advokater inblandade så vi får se vad som händer..tråkigt att det har blivit så här..

Jo, det lär nog behövas.................
 
Redigerat:
Jag tycker att den här tråden har spårat ur och stänger den. De som har ställt frågor till mig här svarar jag via pm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.