Jag håller på att avsluta mitt bastuprojekt, men när jag kopplade på strömmen så fick jag ingen reaktion på styrpanelen, jag har ström fram till aggregatet, jag har även styrström till styrpanelen men panelen lyser inte, har någon varit med om detta någon gång? måste jag införskaffa en ny panel? bastun är en Harvia V60E:O
 
S
kopplat själv??
har "el utbildning"?
även om harvias insrtuktioner är lätta så kan det gå fel
 
Jag har kopplat själv, jag har en basic B-behörighet från 90talet, har även vana från industriservice jobb, jag har även monterat jordfelsbrytare enligt instruktion.
Jag har 3x220 fram till aggregatet, kabeln till styrpanelen har 6st trådar, 4 av dessa har 16volt, 2st har ca 10volt, ändå så lyser inte panelen, känns som om det är fel i själva panelen, ibland så ska man hålla in knappar ett antal sekunder m.m. jag har testat allt möjligt.jag köpte aggregatet på K-rauta för 2år sedan så garantit kan jag fetglömma, :|
 
har du slagit på knappen på själva aggregatet?....är jord och nolla på rätt ställe?...själva
av/på-knappen som sitter på aggregatet styr spänningen till själva styr-panelen..vet dock
inte vilka spänningar det ska vara men lågvolt är det av säkerhetsskäl. Kollade lite på
elschemat till den och om matningsknappen är på så ska I/O-knappens bakgrundsbelysning lysa. 6-ledaren mellan panel och aggregat går det att koppla fel?
//
M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.