Det är en vindsvåning så jag utgår från att det är isolering överallt bakom innertaket, finns det något sätt att göra detta (jag kommer dra all kabel bakom golvlisterna) utan att behöva plocka ner stora bitar av taket eller borde jag helt enkelt köra vägghögtalare överallt istället?
 
Problemet är väl att komma fram till platserna du vill ha högtalare med kabel. Svårt, men inte omöjligt. Om du nu genom listerna kan komma upp till taket så kan du med en styvare "fjäder" (för kabeldragning) ta dig fram till hålet du sågat upp. Sen kan du dra igenom en 16mm slang som du drar högtalarkablarna i. När väl kablarna är på plats i hålet så kan du monterna takhögtalaren nerifrån utan någar som helst problem.

Men att komma från vägglisten till hålet med fjädern/slangen/sladden kan nog bli svårt, som sagt. Det ligger nog reglar/takstolar i vägen varannan meter eller så och att "hoppa" över dem med fjädern krävs nog mycket tur och skicklighet!
 
Hm, ja. Jag tror jag kan lyckas undvika eventuella takreglar (inga takstolar, vårt innertak följer yttertaket så att säga) genom att dra parallellt med dem...

Kommer bli spännande :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.