Hej på er,

Skulle behöva lite råd.

Är i behov av att installera en tillfällig duschkabin bredvid gästtoaletten (utanför) under en begränsad tid för renovering av andra duschutrymmet.

Att ansluta varm reps kallt vatten med slangar o kopplingar är inga problem. Det finns avlopp till toalett och vask. Det som ser enklast ut är att koppla på det vita röret till vasken med en t-koppling(det går ner i golvet).

Någon som gjort något liknande?

Att duschen inte kommer att stå i ett våtutrymme är jag medveten om.

Tacksam för svar.
 
Ja, det fungerar väl. Se bara till att duschkabinen kommer högre upp än anslutningen till avloppet så fungerar det. Det är ju inga större mängder vatten som går genom avloppet från duschkabinen.

Eftersom duschkabinen inte kommer att stå i ett våtutrymme så bör du kanske skydda golvet med något iallafall. Lite kan det ju stänka ut under duschning.
 
Antog att han redan har duschkabinen och det var synpunkter på anslutningen som efterfrågades.

Men angående duschkabinen ovan, vad menar de med "För komplett duschkabin måste del 1/2 och del 2/2 köpas"? Vad är vitsen med att dela upp det till två produkter och vad finns i del 1 respektive del 2? Om bägge behövs så blev den ju inte så billig.
 
Krilleman
Har också tittat på del 1 & 2, jag antar att det är botten/väggar. Billigt blir det inte direkt heller...
 
Jag har inte skaffat någon duschkabin än.

Har faktiskt kollat på Rustas alternativ. Jag har inga krav för detta utan det enklaste duger (dvs ingen ångbastu, vattentät stereo osv:))

Vad innehåller Del 1 o 2 hos Bauhaus? Är det ett ekonomisk alternativ jämfört med detta?

http://www.rusta.se/duschkabin_classic_80_p95350038.html
 
P
Kan berätta att jag har haft en tillfällig "duschplats" mha en kvadratisk plastback och två duschdrapperier uppsatta i taket... och vattnet via en trädgårdsslang från närmaste vattenkran (inomhus)..
Vi skulle renovera det enda badrummet och upptäckte en vattenskada och då behövde betongplattan torkas under 6veckor... inte roligt

Men om du vet att inte kommer ta någon längre tid så funkar det.... bara duscha försiktigt
 
Har försökt få tag i en begagnad på Blocket. De går fort.. de få som annonseras i skåne trakten (malmö!).

Rustas alternativ är inte jättedyrt, det funkar säkert bra , går ju alltid att sälja det sen.
 
Fick tag på en brutal duschkabin med massage, radio , telefon o andra finesser. Kriterier med att kunna sitta och att det fanns ett tag på den resulterade i allt det andra också. Det ska bara kopplas in också... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.