,5m takhöjd
Golvvärme (vattenburen) med Trägolv
240mm isolering i ytterväggar
Innerdörrar i massiv trä
Trappa med ek-steg
Isolerade innerväggar
Isolerad ovanvåning
Takkupor
Kakel och klinker i bad och dusch
Duschvägg
Kommod
Handdukstork
Centraldammsugare
Siemens inbyggnadshäll och inbyggnadsugn
Tvättmaskin och torktumlare
Ballingslövskök med stort urval av både trä och målade luckor
10 års garanti från Gar-bo
 
Paddington skrev:
10 års garanti från Gar-bo
Gar-bo lämnar inga garantier utan det är i.s.f. den obligatoriska byggfelsförsäkringen det handlar om. Den får du oavsett med vem du bygger ("få" är kanske inte rätt ordval dock -- du betalar dyrt för den).

Lämnar inte husfabrikanten någon egen garanti?
 
Låter som en ganska hög standard. I nivå med trivselhus och A-hus när vi var ute och jämförde hus. Och precis som föregående inläggsförfattaren påpekar så är Garbo en försäkringsform och inte direkt en garanti. Är det inte lag på att varje hustillverkare ska lämna två års garanti plus ett års reklamationsrätt numera på det material de har levererat?
 
Paddington skrev:
2,5m takhöjd
Golvvärme (vattenburen) med Trägolv
240mm isolering i ytterväggar
Innerdörrar i massiv trä
Trappa med ek-steg
Isolerade innerväggar
Isolerad ovanvåning
Takkupor
Kakel och klinker i bad och dusch
Duschvägg
Kommod  
Handdukstork
Centraldammsugare
Siemens inbyggnadshäll och inbyggnadsugn
Tvättmaskin och torktumlare
Ballingslövskök med stort urval av både trä och målade luckor
10 års garanti från Gar-bo
Det se bra ut på pappret, men kolla upp:
- 14mm parket inte någon dålig 7mm parkett.
- energiklass (A ) kyl/frys/disk och tvätt/tork.
- hur tyst är diskmaskinen, ska vara under 49dB
- det finns många olika spishällar från siemens, kolla upp uppvärmningszoner mm, annars lär det bli den billigaste
- jag skulle insistera på ett vattenburet element i badrummet, inte bara el-värmegolv.

Detta är saker man(jag) ångrar och får betala efteråt om man inte kollar upp innan. I övrigt är det en bra standard tycker jag. Bänkskivor i kök och fönsterbänkar kan vara bra att kolla upp också.
/Abbe

 
Låter kanske som det är Vallsjöhus, som är en av dem jag är intresserad av. Standarden är helt OK! :)
 
Ja, vilket hus är det som detta gäller och vad har ni fått för pris på huset med denna standard och grund (och eventuella markarbeten)?
 
Ibland ingår inte Garbo trots att husföretaget tagit betalt för den. Var det inte BORO hus som ställde till det rejält i stockholmstrakten för något år sedan? Hade tagit in premierna men inte betalt dom till GarBo , så när det gick överstyr så fanns inte försäkringsskydd...

Borohus och nya borohus, och säljare som annonserar Borohus fast det egentligen är annahus som är leverantörer etc.

Boro verkar inte seriösa i dagsläget....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.