Hej!

Är det någon som har koll på stombyggare?

Vi ska bygga nytt permanentboende.
Det är ett arkitektritat 1,5 plan och vi har tänkt beställa stommen hos en husfabrik och sedan lägga ut de olika byggdelarna på underentreprenörer.

Alltså ingen komplett husleverantör.

Är det någon som har koll på de olika stombyggarna?
Vi för en diskussion just nu med en tillverkare som heter Allti trä, är det nån som känner till de?

Mvh
Johan
 
Eller nån som känner till Bygg och husfabriken i Nyköping?
 
Verkar vara små företag. Husfabriken i Nyköping verkar även vara ganska nystartat. Jag skulle inte göra några förskottsbetalningar samt jag skulle även kolla referenser mycket noga.
 
Jo de är små och kräver att man har koll på dem.
Tycker det är vårt att hitta större husfabriker som tar på sig att tillverka enskilda mindre hus.
Har du nåt annat tips?
 
G
Vilken anledning har gjort att ni valt bort att bygga lösvirkes på plats?
 
De vi har pratat med säger att det går fortare, blir billigare och är säkrare, fukt, att bygga i fabrik och montera på plats.
I och för sig tycker jag om idén med att bygga lösvirke, man kan följa bygget och ha en annan insyn i konstruktionen.
 
Kolla upp dem hos kronofogden!!!
 
Har köpt K-virke av dom genom Håga bygg i Västerhaninge,verkar seriösa med stora lokaler.
 
J
En god vän använde en byggare som var lite dyrare, men hon var väldigt nöjd med resultatet och det bästa av allt var att det blev klart 2 veckor före beräknad tid. De hade eget städbolag som totalstäda hela hennes hus efter avslutat arbete. Tror du ska satsa på något dyrare företag och bli nöjd än att spara in på det som troligen blir din livs största affär. Jag kan kolla vad företaget hette och vad de har för nummer om du vill detta.

/// Johan

Johan_Rydberg skrev:
Hej!

Är det någon som har koll på stombyggare?

Vi ska bygga nytt permanentboende.
Det är ett arkitektritat 1,5 plan och vi har tänkt beställa stommen hos en husfabrik och sedan lägga ut de olika byggdelarna på underentreprenörer.

Alltså ingen komplett husleverantör.

Är det någon som har koll på de olika stombyggarna?
Vi för en diskussion just nu med en tillverkare som heter Allti trä, är det nån som känner till de?

Mvh
Johan
 
Johan,
Får du gärna göra!
/Johan
 
Tack för rådet!
 
Som sagt Johan74 är vice VD för det bolag han rekommenderade i den andra tråden. Så jag tro inte vi skall fästa någon större tilltro till ev. rekommendationer från denna person.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.