Tänkte försöka mig på att göra en egen tvättställning i tvättstugan.
hade tänkt mig att fästa två 95 reglar vertikalt på en vägg med 3 meter mellanrum.

Sedan vill jag ha den grövsta PVC plastade wiren från Biltema. Två stycken bredvid varandra i olika höjder.

Kanske lite svårt att föreställa sig men min fråga är vad ni skulle rekommendera till att fästa wiren med mellan reglarna? Vill ju ha dom rejält spända då det ska hänga tvätt.

Tack så hjärtligt på förhand för tips!
 
Hur tung tvätt har du?
Räcker med 2 mm med plasthölje som håller för 375 Kg.
Om du sätter öglor i reglarna så kan du ha en vantskruv i vajerns ena ände för att kunna sträcka den efter att du dragit vajern fram o tillbaka genom öglorna.
 
thomas33 skrev:
Hur tung tvätt har du?
Räcker med 2 mm med plasthölje som håller för 375 Kg.
Om du sätter öglor i reglarna så kan du ha en vantskruv i vajerns ena ände för att kunna sträcka den efter att du dragit vajern fram o tillbaka genom öglorna.
Haha..:-D vill ha den grövre för tycker det är fint. Annars hade nog tunnare räckt för tvätten. :p

Okej..vad ska jag använda lämpligt som öglor? Räcker någon krok att skruva i?
vantskruv är nytt för mig. Ska kolla upp. Och se om jag begriper mig på. :)
Såg att det finns wirelås men har aldrig använt det.
 
raveper skrev:
Sök vidare på biltema efter ögleskruv, vantskruv, båtring, wirelås mm så tror jag du kommer på hur det ska bli. Googla på tvättlina och titta på lite bilder.

[länk]
Tusen tack för bilderna. Det var riktigt fint. :-D jag har ju även tänkt något utseendemässigt samma som staket till trädäck i sommar.
Stilrent. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.