Behöver byta om ung 3år.
Räknar med att några ungar flugit ut då så då räcker det med en MB B-klass om inte frugan köper en innan dess.

Säkerhet o pålitlighet känns alltid viktigt.
Speciellt bra belysning är ovärderligt. Den jag har nu har förutom massa speciella ljusbilder även automatisk steglös avbländning vilket gör att man aldrig hamnar i mörker pga att man måste blända av.
Denna finess ska även finnas på nya B-klass vilket bara det är ett köpargument.
 
Lutar pt en Santa Fe sjusitsig. Eller en Touran, c4 Picasso, Verso eller S-max. Kia har väl nån Santa fe-kopia också?
 
pelpet skrev:
För äldre förare skulle jag titta efter följande funktioner.
- Bra belysning. Äldre tappar mycket mörkerseende. Typ xenon + ljusramp för att få bredd i ljuset. Bra för att upptäcka vilt utanför vägen.
- Avåkningsvarnare. Bra om man nickar till.
- Antisladdsystem.
- Automatiskt stoppsystem, som kan bromsa för fotgängare och andra hinder.
Buss, kanske är att tänka på.. :)
 
Behöver en bil med drag så vi skall byta snarast.

Kör en octavia rs -03 och med kraven:
Turbo
Rymligt & lättlastat bagage
Ej kombi
Max 150
Hyfsat ny
Snygg: )

Så har jag svårt att hitta några alternativ till Skodan. Sedaner ofta sjukt liten bagagelucka och det är svårt att hitta roliga halvkombis.

Så nästa bil blir förhoppnongsvis en Octavia Rs halvkombi från -06 till -10
 
Stackars dig..
 
raveper skrev:
Stackars dig..
Gillar du inte Skoda? ;)
 
Dsl skrev:
Behöver en bil med drag så vi skall byta snarast.

Kör en octavia rs -03 och med kraven:
Turbo
Rymligt & lättlastat bagage
Ej kombi
Max 150
Hyfsat ny
Snygg: )

Så har jag svårt att hitta några alternativ till Skodan. Sedaner ofta sjukt liten bagagelucka och det är svårt att hitta roliga halvkombis.

Så nästa bil blir förhoppnongsvis en Octavia Rs halvkombi från -06 till -10
Varför inte montera drag på bilen?
 
Det blir väl ingen bättre bil för det?
 
Ju! Det blir en Skoda med Drag :)Om någon hade skrattat åt bilen för 20 år sen, hade jag inte reagerat. Men idag fungerar dessa ganska bra. Man hör inte folk klaga.
 
är sjukt nöjd med min VW touran. den har en jättefördel när man är lite stel att man väldigt lätt går i och ur den. den är lätt att lasta och rymmer 7 pers eller jättemycket last den är pigg och drar 0,60 vid måttlig körn.(diesel) den finns även med gas, billigare kör man väl inte (dock rätt sunkig räckvidd om man kör mycket). både diseln och gas bilen klarar miljökrven. Jag tror att för mindre pengar än en v 0 så får du en vw touran full med utrustning och desutom med dsg en fantastisk automat.. hej hopp kör lungt.. vill man ha 4 hjuls drift hade jag köp subaru eller den nya evoken från range rover .. tuff bil.. hehe en de kostar ju lite mer..
 
gnuttisch skrev:
En Saab 9-3 med ttid motor.
Den kan nog bli svettig att få tag i (ny) on två år:D
 
pappskallen skrev:
Den kan nog bli svettig att få tag i (ny) on två år:D
Eller skaffa reservdelar... ;)
 
BigGitt skrev:
Eller skaffa reservdelar... ;)
Äh, Toys"R"Us kommer väl troligtvis även i fortsättningen att tillverka alla saab delar.

Inga problem alls. :cool:
 
Men allvarligt talat, vore det inte ruskigt dumt att köpa en SAAB idag?
 
Å ena sidan ger några år gamla bilar väldigt mycket för pengarna, å andra sidan ska man nog fundera på om inte relativt nya bilar kan bli stående utan vitala reservdelar.......speciellt sådana som är lite saabspecifika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.