Y
Om vi säger såhär. Jag har ingen sambo och jag dricker inte. Vad brukar man införskaffa inför kalas/fest så ingen törstig går besviken?
 
Yrrol skrev:
Om vi säger såhär. Jag har ingen sambo och jag dricker inte. Vad brukar man införskaffa inför kalas/fest så ingen törstig går besviken?
Inlägg6

Ta en resa till Tyskland.
 
Y
Nimajneb skrev:
Inlägg6
Ta en resa till Tyskland.
Tackar, får ta med listan och se vad systemet lurar mig att välja för fabrikat. :)
 
S
ställ fram det du har.
öl och rött/vitt vin går alltid ner.
har man gott sällskap på är alla på ändå.
god mat och tilltugg är fint också.
 
Om du ska ha för att dricka - köp som MikaelL föreslår.

Om du mer vill ha det sim ett "showroom" köp flera likadana flaskor men med olika smak, exvis Smirnoff röd, blå, äpple, citron osv.


/Vojma
 
Mikael_L
Mitt tips om att köpa drinkingredienser, dvs diverse likörer och så, kan givetvis diskuteras.
Nu skrev Yrrol barskåp, så jag tänkte bar = drinkar.

Själv har jag en handfull likörflaskor som står orörda sen 5 år tillbaka, då vi hade en drinkfest.
(Men inget barskåp)
Så att köpa detta är nog endast vettigt ifall man verkligen blandar drinkar ibland.

Likörflaskorna är ofta snygga, kan imponera på någon, men kan också bli en rätt dyr dekoration.
 
En stor dunk kan med imponera på vissa :)
 
En flaska bubbel i kylskåpet räddar de flesta situationer :). Kompletterat med en bag-in-box, då. :blushing:
 
Det enda vi dricker här hemma är saft från Lidl och Ica handlarnas "Tropiska frukter", det är grejor det :)
Ett par flaskor julmust brukar det gå åt varje december också iofs.
 
Egentligen tror jag inte finare spritsorter imponerar på någon överhuvudtaget.
Min erfarenhet av såna som har en massa finare sorter är att dom är så jävla snåla med skiten så där kunde lika gärna varit färgat vatten i flaskorna.
Mycket snack om finare vin,sprit och även öl men när det kommer till kritan dricker folk vad som bjuds ändå.
Ju mer desto bättre :p

Tycker det beror på om du ska ha flaskorna till utställning eller om du tänkt bjuda folk på det?
Vodka, Gin,Rom och Whisky kommer man långt med.
 
Kan man så lite om drickande att man inte vet vad man vill ha i sitt eget barskåp tycker jag att en 5 liters dunk i frysen räcker om man ska bjuda hem gäster som man ändå inte vet vad de dricker. Satsa i stället på både fincola och fulcola beroende på vem som kommer.
 
Y
kan cider och sånt stå ett tag eller blir de dåliga?
 
De blir iaf bättre av att stå i kylskåp. Sött och sliskigt så man blir röd om öronen.
 
Snacks, chilinötter
 
Cashewnötter.
:)
Sen funkar välj som många redan skrivit: öl, vin, vodka, whiskey mm.

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.