raveper skrev:
Apropå vril. Finns ett vrilbord till salu.. Snyggt?? Man kan ju förstå varför det är ovanligt..

[länk]
Hade varit snyggare utan vrilfoten. Cool med ett sjukantigt bord.
 
Gör inget övervrilat bara.
 
se38005 skrev:
Hade varit snyggare utan vrilfoten. Cool med ett sjukantigt bord.
Du menar åtta..
 
raveper skrev:
Du menar åtta..
Beklagar, får beställa nya glasögon :cool:

Men det hade varit häftigt med ett sjukantigt bord, sånt finns inte att köpa på IKEA.
 
Redigerat:
Känns ju rent spontant som att själva vrilen kunnat användas till något bättre i det fallet.
 
Jag har också gått slöjdkurser där det pratats mycket om han.
Dock så har jag inte gått någon av hans kurser utan endast varit på studiebesök hos både han samt hans pappa wille sundqvist som bor i bjurholm mycket trevliga bägge 2 faktiskt:D

Tyvär så har det blivit lite mindre på sljödfronten nu under några år!
 
Får man ta en vril eller vad gäller??



bekin skrev:
Du behöver inte vara det minsta orolig Ropa, eftersom jag själv är markägare känner jag ganska väl till vad man får och inte får göra i naturen utan markägares tillstånd.
Att huvudsyftet med de flesta forum är att hjälpa och tipsa varandra begriper jag också men ditt första inlägg uppfattade jag inte som hjälp eller tips utan mer som en pekpinne och det är jag nästan allergisk mot.
 
Om jag förstått det hela rätt får du endast ta döda kvistar/pinnar från marken. Utan markägarens tillstånd får du inte ta något alls från levande träd eller buskar. Du får alltså inte heller skära av en gren till grillpinne eller ta påskris utan tillåtelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.