Köpte mitt första och sista paket idag.Jag fick köpa ett paket 6X120 till min ute plats för mina andra började ta slut passningen i skallen var det sämsta jag varit med om man trodde att man hade tagit fel bits men nejdå det var rätt. Av ca 30 skruv drog jag av 5st har dragit cirka 200st innan och har inte dragit en enda jag har använt samma dragare hela tiden. Hade jag otur eller är dom så dåliga och dom var inte billiga heller.
 
Jag köpte Gunnebo ankarskruv för att dra fast alla vinkeljärn när jag byggde förråd i somras (nåja jag håller på fortfarande men ändå) :p det var det sämsta skit jag köpt på länge till så pass högt pris q(;^;)p Har ett paket står å skräpar för jag var och köpte esswe:s istället, dramatisk skillnad.l
Jag böt bits 2 ggr innan jag fattade att skruvskallen var värdelös :@
 
Martin_B
Ni måste nog ha haft otur med Gunnebo's...
Har själv provat de flesta av deras skruvar och de är riktigt, riktigt bra. Det skall mycket till för att de skall gå av eller bli böjda eller något. Det viktigaste är ju klart att använda rätt skruv till ändamålet. Själv är jag därför mycket nöjd med Gunnebo.

...eller så är det jag som har haft en otrolig tur :)
 
S
har haft exakt samma problem med essve och även gunnebo. även andra bolag.
det som sker är att man får en dålig leverans.
lämna tillbaka paket och skruv. och få nytt.
 
Jag är grymt nöjd med Gunnebo, Essve och Grabber, dom har funkat sjukt bra för mig.
Däremot har det varit desto sämre överlag med Byggmax och Biltema.
Harald Nyborg har dock funkat bra så alla budgetskruv är inte skit.
Oftast är det lite klenare eller rostfria skruv (mjuka!) som är värdelösa om man köper billigare, vad jag upplevt iaf.
 
SBH skrev:
har haft exakt samma problem med essve och även gunnebo. även andra bolag.
det som sker är att man får en dålig leverans.
lämna tillbaka paket och skruv. och få nytt.
Det har aldrig hänt när jag köpt essve och grabber men direkt när jag köpte gunnebo så jag håller mej borta från gunnebo tills vidare.
 
Martin_B
Jan-Å skrev:
Det har aldrig hänt när jag köpt essve och grabber men direkt när jag köpte gunnebo så jag håller mej borta från gunnebo tills vidare.
Alltså Gunnebo får man ju ändå säga att det tillhör kvalitetsmärkena. Du måste nästan fått en dålig leverans.
Hade någon sagt detta om billiga ByggMax skruv, ok, det låter trovärdigt. Men att svindyra Gunnebo skulle hålla skitkvalite rakt igenom?
Är ganska säker på att du har haft oturen att få tag i en kass batch.
ByggMax skruven är för övrigt totalt jävla värdelösa, rent ut sagt.
 
Kan tycka ett kvalitets märke inte ska släppa igenom en dålig batch. Det är inte bara en bra skruv jag betalar för. Jag betalar för att den ska vara bra i alla paket. Kvalité handlar om att kontrollera sina produkter om och om igen. Gunnebo har tydligen missat det!
 
Vid 2 olika tillfällen köper J.B och jag 2 olika typer av skruv, J.B handlar nere i Skåne jag handlar på Beijers i Uppsala och båda köper skit.
Vilket ALDRIG hänt mej med vare sej Grabber eller Essve som jag köpt olika typer av under alla år jag byggt hus.
Jo visst kan vi haft otur med en dålig batch från just Gunnebo men som sagt, Gunnebo är skit i mina ögon alla fall utifrån ovanstående resonemang.

Billig byggmax-skruv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa, dåliga verktyg och dåligt material gör jobbet trist och svårt och långsamt q(;^;)p
 
Martin_B
verktygsgurun skrev:
Gunnebos trallskruv är bland de sämsta som är testade av testfakta på uppdg SP.
[länk]

Det står bl.a. att var fjärde skruv har dåliga bitsspår. (25% passar ej bits). På 2-3 paket om 250 st finns det kanske en sån skruv liksom. Det är mina erfarenheter iallafall.

Det är alltså en på 500-750 skruvar, det är inte mycket. Och då har jag dragit måååånga tusen sådana skruv.
De torxbitsen som följer med är riktigt bra. Otroligt bra passform och slits knappt.

Nu pratar jag om Impreg skruvarna och kan tillägga att Gunnebos rostfria har ännu bättre bitspassform. Riktigt bra är det.


Om passformen är dålig på Impreg skruvar så beror det säkerligen på att det har kommit för mycket "Impreg" vätska i bitsspåret vid tillverkning.
 
Jag har haft bra erfarenhet av Biltemas skruv hittills faktiskt, kört med 30, 40, 50, 65 mm. Drar med Blå Bosch Slagskruvdragare och långa (110mm) Biltemabits.
 
  • Gilla
Grumsgrums
  • Laddar…
Hej!

Har sökt på Gunnebo runt på nätet och allt man hittar är gamla trådar från runt 2010. Köpte iaf virke och skruv hos en bättre fackhandel för ett altanbygge och hade siktat in mig på Essves trallskruv för ändamålet. Men jag lät bygghandeln skicka med lämplig trallskruv A4 syrafast och fick 1000 skruv från Gunnebo. Blev riktigt nervös när all information jag hittade på nätet var just kring det dåliga testet i testfakta och diverse instämmanden på byggforum.

Men jag kan glatt meddela att jag efter att ha lagt dryga 30 kvadrat trall i helgen och dragit i runt 900 skruv inte haft en enda skruv med dålig passform, eller kvalitet. Varenda skruv har gått i och bitsen har inte slitits. Detsamma gäller en ask om 250 ankarskruv (impreg+) som jag kompletterade mina 750 från Essve med. Inga problem alls varken med passform eller något annat. Bitsen kan jag instämma i håller god kvalitet för att vara medskick och mina icke-speciella Bosch-bits har hållt hela vägen. 2 bits har dragit ca 2000 skruva på några dagar varav mer än hälften från Gunnebo och båda bitsen åker tillbaka i bitsfodralet. :)
 
Martin_B
A Awesome_Pat skrev:
Hej!

Har sökt på Gunnebo runt på nätet och allt man hittar är gamla trådar från runt 2010. Köpte iaf virke och skruv hos en bättre fackhandel för ett altanbygge och hade siktat in mig på Essves trallskruv för ändamålet. Men jag lät bygghandeln skicka med lämplig trallskruv A4 syrafast och fick 1000 skruv från Gunnebo. Blev riktigt nervös när all information jag hittade på nätet var just kring det dåliga testet i testfakta och diverse instämmanden på byggforum.

Men jag kan glatt meddela att jag efter att ha lagt dryga 30 kvadrat trall i helgen och dragit i runt 900 skruv inte haft en enda skruv med dålig passform, eller kvalitet. Varenda skruv har gått i och bitsen har inte slitits. Detsamma gäller en ask om 250 ankarskruv (impreg+) som jag kompletterade mina 750 från Essve med. Inga problem alls varken med passform eller något annat. Bitsen kan jag instämma i håller god kvalitet för att vara medskick och mina icke-speciella Bosch-bits har hållt hela vägen. 2 bits har dragit ca 2000 skruva på några dagar varav mer än hälften från Gunnebo och båda bitsen åker tillbaka i bitsfodralet. :)
Gunnebo har riktigt bra skruv och infästningsmaterial. Har Gunnebo fått dåligt på tester så måste det ha varit något tillfälligt problem.

De torxbits som följer med deras trallskruv är otroligt bra. Åtminstone de som det står "Made in Germany" på. De håller hur länge som helst och har exceptionellt bra passform!
 
  • Gilla
Awesome_Pat
  • Laddar…
Har hänt samma för mig med Essve skruv, en stor del har gått av på mitten. Rena skiten skulle man kunna säga :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.