Hej!

Behöver skaffa presenning för att slå in mina utemöbler under vintersäsongen. Har kollat runt lite och insett att det finns väldigt många olika kvaliteter att välja mellan; olika ytvikter (g/m2) samt typ av material; PVC/polyester, armerad/oarmerad mm.

Med tanke på att det kan blåsa rätt rejält i detta land vill jag ha en som inte blåser sönder i första taget. Någon som har kunskap om vilket typ av presenning som skulle kunna vara lämplig, dvs vilket material och vilken lägsta ytvikt bör man ha?

MVH
Vitaudi
 
Kontakta en kapellverkstad, så får du en riktig presenning likt dem som används till lastbilskapell. Kostar mer, men eftersom de håller betydligt bättre, så blir det billigare i längden. Du kan även få den svetsad, så det blir som en "påse" som du trär över dina utemöbler.
 
Allt beror på hur mycket du tycker är ok att spendera.
Dom startar väl på 100-200 och sen uppåt...

Jag skulle inte lägga mer än 400-500 på en press
 
Är det möbler i förgyllt guld? :)
Köp en vanligt press på jula det funkar fint grannarna har använt det i flera år funkar fint, eventuellt får man vika dubbellt om man väljer en stor och vill ha lite extra.
Men en enkel och snöre runt brukar fungera fint bara man surrar ordentligt.
 
Haralds, Biltemas, Julas mfl billigaste funkar bra till det. Bara de inte tillåts flaxa eller det finns vassa kanter som kan riva sönder de.
 
Om man inte vill bemöda sig med att ordna via kapellverkstad, har faktiskt Clas Ohlson 650g-presseningar av utmärkt kvalitet. Tjock svetsad PVC.
 
Johan Gunverth skrev:
Om man inte vill bemöda sig med att ordna via kapellverkstad, har faktiskt Clas Ohlson 650g-presseningar av utmärkt kvalitet. Tjock svetsad PVC.

Har letat på classes sida men hittar inget om den press du beskriver, har du någon länk?
 
OK, tack för alla tips. Den på 600 g/m2 från Jula var intressant. Den kan nog funka bra för mina ändamål.
 
Steksmar skrev:
Har letat på classes sida men hittar inget om den press du beskriver, har du någon länk?
Näpp. Såg dem senast för en vecka sedan på Classe i Bäckebol, Göteborg. De är knallblå.
 
Biltema har också 650g/m2 pressar till vettiga priser.
 
Biltemas är helt ok, har klippt och klistrat en sådan till mitt släp, billigt kapell, 1000 spänn istället för flera tusen spänn. Håller för väder och vind....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.