Jag har tänkt köpa robotdammsugare ett tag och tänker köpa en irobot roomba. Men jag vet inte vilken modell jag ska köpa och det som jag vill jämföra mellan modellerna står det ingenting om. Däremot så har jag sett på ett forum för något år sedan vilken som uppfyllde mina behov men jag kan inte hitta tråden igen.

Det jag behöver är en som jag kan programmera in att städa automatiskt så att den kan städa när jag inte är hemma. Sedan så vill jag också att man ska kunna ange vilka dagar den ska gå igång. Alltså inte kl 12 varje dag utan kl 12 må-fr eller liknande.

Städmässigt så är jag rätt säker på att alla modeller uppfyller våra krav då de är ganska låga :)
 
Jag såg en sådan hos en kompis för en tid sedan. Jag kan inte uttala mig om städresultatet, men kvaliteten på själva maskinen kändes väldigt låg och plastig tyckte jag. Jag hade tagit en närmare titt på de olika modellerna och jämfört med flera märken, inklusive Electrolux variant.
 
Min bror har en sån och han är väldigt nöjd, de har haft den i många år utan problem(men jag vet inte hur den går att programmera). Vi har som sagt inte så höga krav så länge den håller sig hel och ger ett hyfsat städresultat.

Jag har redan gått igenom de olika märkena och kommit fram till att det är iRobot som vi är intresserade av, men jag vet inte vilken modell vi behöver.
 
Nu har jag kollat på den modell som heter 555. Är det någon som har den som kan säga om schemläggningen är så att man kan ställa in den vilka dagar den ska gå eller om man bara kan ställa in den så att den går ett visst klockslag och då gäller det för alla dagar.
 
Två minuters letande gav mig följande svar: On-board scheduling allows you to preset up to seven times per week for Roomba to clean when it's most convenient for you

Detta gäller modell 560 (nån 550 fanns inte på iRobot.com. Gammal modell?
Om det betyder en viss tid varje dag är det klart vilseledande.
Det måste väl ändå återförsäljaren kunna svara på!
 
Vi har 564 Pet. Man programmerar varje dag för sig. Fungerar ok. Dock repar den alla möblers ben som är låga. T.ex. kromade rör, allt som går att klättra på. Numera går den bara i sovrummet.
 
Ropa skrev:
Två minuters letande gav mig följande svar: On-board scheduling allows you to preset up to seven times per week for Roomba to clean when it's most convenient for you

Detta gäller modell 560 (nån 550 fanns inte på iRobot.com. Gammal modell?
Om det betyder en viss tid varje dag är det klart vilseledande.
Det måste väl ändå återförsäljaren kunna svara på!
Som jag tolkar den texten kan man ställa in sju olika tillfällen under loppet av en vecka under vilken den arbetar. Man kan alltså ställa in klockslag och dag för sju olika tillfällen.

T.ex må 8-10, tis 9-11, tors 12-16......

Men det är bara min tolkning.
 
thomasx skrev:
Som jag tolkar den texten kan man ställa in sju olika tillfällen under loppet av en vecka under vilken den arbetar. Man kan alltså ställa in klockslag och dag för sju olika tillfällen.

T.ex må 8-10, tis 9-11, tors 12-16......

Men det är bara min tolkning.
Så är det. Dock stopptiden finns ej. Den jobbar tills den blir klar, fastnar eller batt tar slut.
 
BigGitt skrev:
Så är det. Dock stopptiden finns ej. Den jobbar tills den blir klar, fastnar eller batt tar slut.
Då är det väl inte så väldans vilseledande?
Visst, dom kunde skrivit "to start the cleaning cycle" eller nåt sånt, men nja,börjar den städa ska den väl städa klart ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.