Jag måste haft tur de två gånger jag beställt kök på IKEAs köksveckor. Första gången fick jag åka tillbaka en gång då ett bänskåp hade blivit transportskadat. Andra gången fanns allt med och inget behövde bytas.
 
Köpte 5 st PAX 2360 höga garderober från IKEA. Sista jag skruvade ihop hade en sida felborrad, men det var enkelt att borra nya hål. Det är dock enda gången jag haft problem med IKEA-prylar.
 
AndersG: Ända gången????
Då måste du verkligen haft tur... Förvisso har ikea blivit mycket bättre, det saknas sällan grejor. Men jag och alla jag känner har haft många fel på grejor vi köpt.
Minns när jag bodde hemma... vi hade varit och handlat på ikea, kom hem och började skruva ihop det. Som vanligt saknades det något.. Pappa blev förbannad, vi skulle aldrig handla på ikea igen.
Men eftersom ikea är väldigt billiga så blev det oftast där.
Handlar fortfarande på ikea!!!! ::)
 
Som vi brukar säga, YMMV (Your Mileage May Vary). Hallgarderoberna köpte vi på IKEA. I lillflickans rum köpte vi "sneak" varianten från en lokal brädgård.

Då jag jämförde dessa, med IKEAs enkla vita så var priset nästan exakt samma, men en mycket stor skillnad i kvalitet till IKEAS fördel.

För oss tillkommer dock resan :)
 
ikea är bra för lite pris krig är aldrig fel i den här branchen heller ;D
 
Sarpat
Om du inte fått köpa Ballingslöv till kompispris, har du någon uppfattning vad du skulle fått betala då? Vilken modell har ni valt? Eftersom vi också bygger Kvadraten och gillar Ballingslöv kunde det vara intressant att veta, De vill ha 1000 spänn för en kalkyl i köksbutiken >:(.
 
Jepp!!!
Visserligen får man kosingen tillbaka om man köper köket sen men ändå >:( >:(
 
De behöver nog inte göra så många kalkyler
 
robbin skrev:
Sarpat
Om du inte fått köpa Ballingslöv till kompispris, har du någon uppfattning vad du skulle fått betala då? Vilken modell har ni valt? Eftersom vi också bygger Kvadraten och gillar Ballingslöv kunde det vara intressant att veta, De vill ha 1000 spänn för en kalkyl i köksbutiken >:(.
Vi har valt släta luckor precis som i vårt nuvarande kök o jag skulle tro att priset är ca 60% av ord utpris ca...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.