TS har legat utmed med 45k i två års tid, kapitalkostnaden för detta är xxxx och bör ingå i skadeståndet.
När det nu verkar finnas en rekommendation från ARN som mäklaren har accepterat så går vi in i en ny fas då det handlar en betalningstransaktion som skall genomföras, om inte denna genomförs i tid så blir det en förseningsavgift on top.
 
Nimajneb skrev:
TS har legat utmed med 45k i två års tid, kapitalkostnaden för detta är xxxx och bör ingå i skadeståndet.
När det nu verkar finnas en rekommendation från ARN som mäklaren har accepterat så går vi in i en ny fas då det handlar en betalningstransaktion som skall genomföras, om inte denna genomförs i tid så blir det en förseningsavgift on top.
Ränta på skadeståndsanspråket har ej begärts,från början i ärendet till ARN,det kunde ej heller gå att precisera förrän man kommer di hän att dett skall utbetalas av försäkringsbolaget
och där kan man som jag ser det komma med ränteanspråk på beloppet
Om jag nekas ränta kan det bli ett nytt ärende i ARN om jag har greppat rätt
 
Frågan är väl då om det är värt att i efterhand gå till ARN med ett ränteanspråk som kanske ligger netto på 3-4000. Risken kan ju vara att mäklaren struntar i allt ihop av principskäl och du får nada. Du skall däremot definitivt ta upp det med mäklaren.
 
Mäklaren o dennes ombud i mäklarsamfundet har meddelat att beslutet kommer att följas
O försäkringsbolaget kommer att ta kontakt för utbetalning
En eventuell ränta kommer inte att belasta mäklaren,utan i så fall f.bolaget
 
Pusselbitarna faller på plats:)

Måste bara fråga om vad tvisten eg handlar om?
 
Nimajneb skrev:
Pusselbitarna faller på plats:)

Måste bara fråga om vad tvisten eg handlar om?
Tvisten handlar om ett skadat undertak,som besikningsmannen ej besiktigat,och i köpekontraktet är taket ej undantaget från besiktning
 
Elkludde skrev:
Tvisten handlar om ett skadat undertak,som besikningsmannen ej besiktigat,och i köpekontraktet är taket ej undantaget från besiktning
Hej så var det klart 45000 har utbetalats jämte ränta för ca 12 månader enligt räntelagen
 
Och vad fick du för ränta för de 12 mån?
 
coolman skrev:
och vad fick du för ränta för de 12 mån?
4026:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.